دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آذر 1397 - 16:22
سعید قاسمی:

آل سعود خائنین حرمین هستند

یک فرمانده دفاع مقدس گفت:در فاجعه منا رهبر معظم انقلاب آل سعود را خائنین حرمین خواندند.
کد خبر : 331447
BS0K8262.jpg

به‌ گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یادواره شهید رکن‌آبادی  به همت «کانون دانشجویی تصمیم و اقدام» تحت پوشش دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد.


سردار سعید قاسمی در این بزرگداشت اظهار کرد: پیش از فاجعه منا نیز در سال ۱۳۶۶ این فاجعه در جهان اسلام اتفاق افتاده بود؛ یک سال پیش از جنگ تحمیلی در مراسم حج ۲۷۰ نفر شهید شدند، امام (ره) خون گریستند و فرمودند اگر از صدام، آمریکا و اسرائیل بگذریم از جنایت آل سعود و این یزیدیان نخواهیم گذاشت و در فرصت مناسب انتقام خواهیم گرفت و آزادانه کعبه را زیارت خواهیم کرد.


وی افزود: در فاجعه رهبرمعظم انقلاب آل سعود را خائنین حرمین خواندند.


این فرمانده دفاع مقدس به نقل از برادر شهید رکن‌آبادی توضیح داد: هنگامی که پیکر شهید به خانواده آنها تحویل داده شد قلب و کبد وی در پیکر نبود و براساس شواهد شهید رکن‌آبادی در جریان حادثه منا به شهادت نرسیده است و در این مورد وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت هیچ‌گونه پیگیری و اقدامی انجام داده است.


سردار سعید قاسمی در ادامه به حادثه افتادن جرثقیل پیش از حادثه منا اشاره کرد و گفت: در حادثه جرثقیل احمد حاتمی دانشمند هوا و فضای کشورمان شهید شد. همسر این شهید درباره پیکر احمد حاتمی می‌گوید: برخلاف تصور اینکه باید پیکر متلاشی شده باشد اما فقط قرمزی کوچکی بر پیشانی شهید وجود داشت که وزارت امور خارجه اجازه رسانه‌ای کردن این موضوع را به ما ندادند.


این سردار با بیان اینکه از هفت هزار شهید حادثه منا بیش از 400 نفر از ایران بودند گفت: دیپلماسی کشورمان در مقابل این فاجعه در مقابل شیخ کویتی زانو زد ولی نتیجه‌ای حاصل نشد و آل سعود حاضر به پذیرش نماینده رسمی از کشورمان نشد تا اینکه فرمان مقتدرانه فرمانده کل قوا خطاب به آل سعود پیکرهای شهیدان را تحویل دادند.


وی ادامه داد: سه سال از این حادثه می‌گذرد و به‌رغم تأکیدات مقام معظم رهبری وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت و بنیاد شهید هنوز کاری انجام نداده است و از طرفی سازمان حج و زیارت دیپلماسی خود را از دیپلماسی کل نظام جدا می‌داند.


سردار قاسمی گفت: شهید رکن‌آبادی شهید واقعی انقلاب است و رکن‌آبادی در یک مقطع زمانی حساس سفیر ایران در بیروت بود. شهید رکن‌آبادی فارغ‌التحصیل از دانشگاه امام صادق بوده و تا پیش از سفیر شدن او در بیروت هیچ‌کدام از سفیران جمهوری اسلامی ایران در سفارتخانه لبنان عکسی از شهید چمران و احمد متوسلیان در دیوار این سفارتخانه نزده بودند.


وی ادامه داد: اگر از سید حسن نصرالله بپرسید که در چهار دهه اخیر چه کسی فعالیت سفارتی جهادی در دلت نشسته است قطع مسلم او می‌گوید شهید رکن‌آبادی.


وی در ادامه گفت: شهید رکن‌آبادی سفیر واقعی انقلاب اسلامی گرچه وزارت امور خارجه پیگیری نکرد.


این برنامه با پذیرایی از خانواده معظم شهدای رکن‌آبادی و حضور سردار حسین یکتا و سردار سعید قاسمی در مجتمع دانشگاهی ولیعصر(عج) برگزار شد.


انتهای پیام/4084/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته