دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1397 - 17:28
کمره‌ای خبر داد:

حمایت از 6 ایده برتر جشنواره اندیشمندان جوان تا تولید محصول

رئیس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: شش ایده برتر این جشنواره با استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تا رسیدن به محصول حمایت می‌شوند.
کد خبر : 329862
1616950.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمود نیلی احمدآبادی در مراسم اختتامیه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که عصر امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: کارآفرینی یکی از مباحثی است که در کشور ما روزبه‌روز رشد می‌کند و این کار ثمراتی چون عدالت نسبی و توزیع ثروت را به‌همراه دارد. کارآفرینی رویکرد نوین و جدید در بحث‌های اقتصادی به‌شمار می‌رود و کارآفرینان می‌توانند در فضای کسب‌وکار محیط‌های جدیدی ایجاد کنند.


وی افزود: در جامعه کارآفرین قدرت اصلی تفکر و خلاقیت انسان‌هاست و سرمایه و ارز نمی‌تواند قدرت را در دست بگیرد. لذا این جامعه، جامعه‌ای پویا و بالنده است.


رئیس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ادامه داد: سرمایه ایده را به حرکت درمی‌آورد و نباید فراموش کنیم که محرک سرمایه‌ها، ایده‌های نوآور هستند.


وی تأکید کرد: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان امسال با کمک محققان و اعضای هیأت علمی برگزار شد و 570 ایده در سامانه ثبت نهایی شده است که از این تعداد پس از داوری دقیق 45 ایده انتخاب شد تا به مرحله بعدی راه پیدا کند.


کمره‌ای تصریح کرد: به‌وسیله متخصصان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ایده‌ها به‌لحاظ کسب و کار مورد ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت هفته گذشته استارت‌آپی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد که 39 ایده در این استارت‌آپ باقی مانده‌اند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: این 39 ایده به تیم‌های تخصص علوم پایه تبدیل شده‌اند که افرادی فعال در حوزه کسب‌وکار و بازاریابی نیز به آنها اضافه شدند. درنهایت 6 ایده برتر با حمایت بنیاد جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این پارک استقرار می‌یابند تا ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند.


انتهای پیام/4085/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته