دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فلاح جوشقانی :

صداوسیما مانع توسعه موبایل در کشور است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آزادسازی باند فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز که قبلاً برای پخش همگانی آنالوگ از آن استفاده می‌شد، ضرورت دارد.
کد خبر : 327296

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین فلاح جوشقانی درباره باند فرکانسی در اختیار صداوسیما گفت: با توجه به دیجیتالی‌شدن شبکه پخش همگانی که در همه جای دنیا رخ‌داده است، بخشی از باند فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز که قبلاً برای سرویس آنالوگ پخش همگانی استفاده می‌شد، اکنون آزادشده است و بر اساس مقررات بین‌المللی و توافقات انجام‌شده در کشورهای مختلف، این باند به توسعه موبایلی و تلفن همراه اختصاص پیداکرده است.


وی افزود: صداوسیما در ایران برخلاف دیجیتالی شدن و بلااستفاده بودن این باند، ادعای مالکیت بر آن را دارد درحالی‌که مطابق مقررات موجود همچون سایر باندهای فرکانسی باید برای توسعه زیرساخت و شبکه‌ها از آن استفاده شود.


معاون وزیر ارتباطات این بخش از باندهای فرکانسی را ازنظر اقتصادی بسیار باارزش خواند و اظهار کرد: به دلیل اختلافاتی که تاکنون حل‌نشده است موضوع در دولت و شورای عالی فضای مجازی مطرح‌شده و فرایند آن در جریان است.


فلاح جوشقانی همچنین درباره باند فرکانسی موردنیاز اینترنت اشیا نیز اظهار کرد: در حوزه اینترنت اشیا و نسل پنجم تلفن همراه، مطالعات خود را به‌صورت کامل انجام دادیم و در سال آینده نیز اجلاس بین‌المللی رادیویی در این زمینه برگزار می‌شود که یکی از تصمیمات این اجلاس درباره باند فرکانسی حوزه اینترنت اشیا و نسل پنجم تلفن همراه است و آمادگی کامل داریم تا از حقوق فرکانسی کشور در این حوزه دفاع کنیم.


انتهای پیام/4094/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته