دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک فعال دانشجویی:

«حوالی پاییز» زمان سقوط عزت دستگاه دیپلماسی بود

دبیر اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نوشت: زمانی فریاد زدیم در روزهای دلهره خانواده‌های فاجعه منا، جای عزت در دستگاه دیپلماسی کجاست و هنوز به جوابی نرسیدیم.
کد خبر : 327109
IMG19374392.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ مجموعه «حوالی پاییز» سریالی که به تازگی از شبکه سوم سیما پخش آن به اتمام رسید به موضوع فاجعه منا از زاویه خانواده شهدای این حادثه پرداخته است.


این حادثه که سال 94 رخ داد و بر اثر آن 464 نفر از حجاج ایرانی جان خود را از دست دادند، علاوه بر حواشی سیاسی،‌ زوایاي پنهان بسیاری داشت.


کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان در ایران ترجیح می‌دهند برای ساخت سریال به موضوعات روز سیاسی اجتماعی کشور نپردازند؛ اما فارغ از ضعف ساختاری مجموعه «حوالی پاییز»، از این جهت که  پرداختن به چنین موضوعی گرچه پس از سه سال کمی دیر است اما جای تقدیر دارد.


حسین زینیلیان دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در پستی اینستاگرامی با عنوان «حوالی پاییز انگار همین حوالی دیروز بود» نوشت: «حوالی روزهایی که حج ابراهیمی به قربانگاه اسماعیل‌هایی تبدیل شده بود و خیانت و جنایت رژیم داعشی صفت سعودی امت اسلام را به ماتمكدهای بزرگ تبدیل کرده بود.


«حوالی پاییز» انگار همان روزی بود که خبر سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را شنیدیم، همان شبی بود که خبر فاجعه منا به گوشمان رسید و همان صبحی بود که با قدم‌هایمان اجساد مطهرشان را از دانشگاه تهران تا پل کالج تشییع کردیم.


و زمانی که با یک بنر بدون شرح فریاد زدیم که جای عزت در دیپلماسی وزارت امور خارجه در روزهای دلهره و تشویش خانواده‌هایشان کجا بود، تا به امروز جوابی برای آن سؤال نیافتیم و خود مجبور به ترک خیابان و پناه گرفتن در ساختمان انجمن اسلامی در آن روز شدیم.


انتهای پیام/4007/ 4107/خ


 


انتهای پیام/

برچسب ها: منا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته