دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1397 - 10:03
صدیقی خبر داد:

اختصاص اعتبار فرهنگی برای دانشجویان خارجی دانشگاه شهید چمران

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در جمع اعضای هیأت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز از اختصاص اعتبار فرهنگی برای دانشجویان خارجی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 325964

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی صدیقی با بیان اینکه در دو سال قبل پروژه‌های عمرانی مهم و موفقی در دانشگاه شهید چمران اهواز انجام شده است، اظهار کرد: گزارش‌های ارائه‌شده از سوی معاونت‌های این دانشگاه نشان می‌دهد اقدامات اساسی و زیربنایی خوبی در خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) صورت گرفته که موجب رضایت دانشجویان نیز گردیده و قابل تقدیر است.


وی افزود: در‌خصوص وضعیت چمن مصنوعی دانشگاه شهید چمران اهواز هم تلاش خواهیم کرد کمک‌های لازم انجام شود.


غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گفت: خوابگاه‌ها بخشی از مجموعه دانشگاه محسوب می‌شود که در حوزه زیرساختی با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده‌اند.


وی اظهار کرد: این مسئله نه تنها در بخش‌های دیگر دانشگاه شهید چمران اهواز بلکه در سایر دانشگاه‌های استان نیز مشاهده می‌شود.


رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، افزود: دانشگاه بیش از ۶۰ سال قدمت دارد و این مسئله موجب فرسودگی در بخش‌های مختلف گردیده که با توجه به حجم خسارات باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس و انباشت مشکلات نمی‌توان انتظار داشت این مسائل در کوتاه‌مدت حل شود.


خواجه در‌خصوص اقدامات انجام شده در بخش خوابگاه‌های دانشگاه بیان کرد: در سال ۹۶ و ۹۷ مجموعه دانشگاه شهید چمران اهواز تلاش‌های بسیاری برای انجام پروژه‌های بازسازی و بهسازی خوابگاه‌ها داشته که موجب رضایت دانشجویان گردیده است.


در این نشست همچنین علیرضا قدردان معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به ارائه گزارشی از کمبودها و مشکلات خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی پرداخت و گفت: افزایش فضای اتاق‌های سلف خوابگاه‌ها، نصب سایبان در خوابگاه‌ها، افزایش فضاهای ورزشی، افزایش فضای مرکز مشاوره، تعمیر و تجهیز استخر روباز دانشگاه، اسکان دانشجویان خارجی و بهبود وضعیت کلینیک دندانپزشکی دانشگاه از جمله مواردی است که امیدواریم بتوانیم با تخصیص اعتبارات رفاه حال بیشتر دانشجویان را فراهم نماییم.


حمیدرضا غفوری معاون طرح و توسعه دانشگاه شهید چمران اهواز نیز گزارشی از وضعیت تجهیز و تعمیرات انجام شده در خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) ارائه کرد و افزود: معماری نامناسب با اقلیم گرمسیری، قدمت و فرسودگی ساختمان‌ها و قدمت تأسیسات برودتی از جمله مشکلات اصلی این مجتمع خوابگاهی بود.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خوابگاه‌ها از جمله بازسازی موتورخانه شماره سه، تقویت زیرساخت بلوک‌های پنج تا هشت، تجهیز اتاق‌ها به کولر اسپیلت اظهار کرد: در‌حال‌حاضر مهم‌ترین مشکلات کمبود اعتبارات، تخصیص‌های ناچیز و با تأخیر زیاد، آب‌وهوای نامساعد، تعطیلات مکرر به دلایل مختلف از جمله بدی آب‌وهوا، تغییر قیمت کالاها، کمبود اجناس در بازار و عدم تأمین کولر به تعداد مورد نیاز است.


علی حقیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست به مشکل اینترنت خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: برای حل این مشکل به حداقل ۲۵۰ اکسس پوینت نیاز است که امیدواریم در بخش تأمین اعتبار کمک‌های لازم صورت گیرد.


وی افزود: با توجه به حجم کارهای تحقیقاتی دانشجویان ارشد و دکتری استفاده از اینترنت بسیار زیاد است که می‌توان با تأمین این تعداد اکسس پوینت شرایط را بهبود بخشید.


انتهای پیام/4060/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته