دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک فعال دانشجویی:

جریان‌های غرب‌گرا در کشور، آمریکا را منجی دنیا نشان می‌دهند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: آمریکا، سوپراستار هالیوودی نیست که بتواند دنیا را نجات دهد و در دنیای واقعی هیچ حرفی برای گفتن ندارد.
کد خبر : 324310

مهدی طرفی در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره افول قدرت آمریکا اظهار کرد: دوران هژمونی آمریکا رو به پایان است و با روی کارآمدن دونالد ترامپ هم به این مسئله دامن زده شده است.


وی افزود: آمریکا زمانی مثل بسیاری از استعمارگران گذشته که اکنون قدرتی در حوزه بین‌المللی ندارند قدرت نظامی و هژمونی داشته که این قدرت در شرایط فعلی روابط بین‌الملل رو به افول است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: آمریکا مانند شخصی که در مرداب گیر افتاده در حال دست و پا زدن است و هرچه بیشتر دست و پا بزند بیشتر فرو می‌رود.


این فعال دانشجویی عنوان کرد: متأسفانه جریان‌های غرب‌گرا که مسئولیت‌هایی هم در کشور برعهده دارند نمی‌خواهند این واقعیت را بپذیرند.


طرفی با اشاره به بدعهدی آمریکا در موضوع برجام گفت: مسئولان دستگاه دیپلماسی ایران هر امتیازی که ممکن  بود را دادند؛ اما طرف مقابل همه تعهدات خود را زیر پا گذاشت و نشان داد که بی‌اعتمادی ما به آنها بی‌دلیل نیست.


وی ادامه داد: برخی مسئولان هنوز در این فکر هستند در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا شخص دیگری به جای ترامپ روی کار بیاید که بتوانند مذاکرات را ادامه دهند. نمی‌خواهند باور کنند آمریکا در هیچ برهه‌ای از تاریخ قابل اعتماد نبوده است.


دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان تصریح کرد: اگر جریان‌های غرب‌گرا باز هم بخواهند به آمریکا اعتماد کنند چوبش را خواهند خورد؛ همانطور که اوایل دهه 80 متضرر شدند و تمام تأسیسات هسته‌ای را پلمپ کردند.


طرفی با بیان اینکه برخی دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند در صورتی‌که آنها هر روز چهره واقعی خود را بیشتر نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: جریان دانشجویی وظیفه دارد مطالبه‌گری خود را ادامه دهد و از طرف دیگر برای مردم تبیین کند این آمریکا کشوری نیست که برخی افراد سعی دارند آن را نشان ‌دهند.


وی اظهار کرد: آمریکا سوپراستار هالیوودی نیست که بتواند دنیا را نجات دهد. این کشور در دنیای واقعی هیچ حرفی برای گفتن ندارد؛ اما در دنیای مجازی خود را ابر قدرتی نشان‌ می‌دهد که قادر است تمام مشکلات دنیا را رفع کند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: معامله بر سر  قدرت نظامی و موشکی برای جلب اعتماد آمریکا اصلا پذیرفتنی نیست.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته