دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سهراب‌پور مطرح کرد؛

داوری 591 اثر در اولین دوره رقابت علمی کنز

رئیس شورای رقابت علمی کنز گفت: 1045 نفر با ارسال 591 اثر در اولین دوره رقابت علمی کنز شرکت کردند.
کد خبر : 325182
IMG12211172.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سعید سهراب‌پور در نشست خبری آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، به ارائه گزارشی از داوری این دوره از رقابت‌ها پرداخت و گفت: جایزه مصطفی برنامه‌های جنبی نظیر کنز را در کنار انتخاب دانشمندان برگزیده جهان اسلام دارد که در اولین دوره آن 1045 نفر شرکت کرده‌اند و 591 اثر به دبیرخانه ارسال شد. از این تعداد 70 درصد را مردان و 30 درصد را زنان تشکیل می‌دادند.


وی افزود: در اولین دوره رقابت علمی کنز از 15 کشور جهان شامل ایران، عمان، مالزی، پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، اردن، تونس، بنگلادش، اندونزی، نیجریه، مصر و قزاقستان شرکت کرده‌اند.


رئیس شورای رقابت علمی کنز ادامه داد: این رقابت در پنج حوزه سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات، آب و محیط زیست، اقتصاد و انرژی برگزار شد و در مجموع 573 دانشجو و دانش‌پژوه و 292 استاد دانشگاه در این رقابت حضور داشتند.


وی درخصوص داوران این رقابت توضیح داد: اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی، داوران این دوره از رقابت‌ها بودند و کاربردی بودن ایده‌ها برای ما اهمیت ویژه‌ای داشت. فراخوان دور اول رقابت علمی کنز به 57 کشور اسلامی ارسال شد که پاکستانی‌ها بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند و 36 اثر از 15 کشوری که در رقابت شرکت کردند رسیده است.


سهراب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: ایران در مسائل علمی در منطقه حرف اول را می‌زند و یک ریال از فعالیت‌های بنیاد مصطفی از طریق بخش دولتی تأمین نشده است.


انتهای پیام/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته