دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1397 - 01:44
قرار شبانگاهی؛

املت گوشت و قارچ، غذای فوری مخصوص دانشجویان خوابگاهی

معرفی یک نوع غذا در روزهای بی‌غذایی در خوابگاه دانشجویی می‌تواند برای دانشجویان مؤثر باشد، در ادامه طرز تهیه این غذا را می‌خوانید.
کد خبر : 325172
download (3).jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، غذای دانشجو و زندگی در خوابگاه آدم را به یاد نیمرو، کنسرو لوبیا و ماهی می‌اندازد. خوش‌بینانه‌تر از آن سوسیس ـ تخم‌‌مرغ است. غذاهایی که چند مشخصه دارند و مهم‌ترین‌ آن سریع پخته شدن، ارزان‌قیمت بودن و در دسترس بودن مواد اولیه‌شان است.


البته برای یک دانشجو زمان هم خیلی مهم است و از آنجایی که دانشجو همه چیز دارد جز زمان، درست کردن غذاهایی که پخت‌شان بیش از نیم ساعت زمان می‌برد، برایش معقول به نظر نمی‌رسد.


غذاهایی که در ادامه برای دانشجویان خوابگاهی در نظر گرفته‌ایم، املت قارچ، پیاز و گوشت چرخ کرده، غذایی خوشمزه و باب دل همه است. یک انتخاب کم کربوهیدرات برای صبحانه، ناهار یا شام که  آماده‌سازی مواد‌ اولیه در حدود ۱۰ دقیقه و زمان پخت آن در حدود ۲۰ دقیقه زمان‌ می‌برد.


طرز تهیه املت گوشت و قارچ 


در یک کاسه کوچک تخم مرغ‌ها را با جعفری، پودر سیر، نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید. در یک قابلمه گوشت چرخ کرده (سویا) را روی حرارت متوسط بگذارید تا قهوه ای شود. 


پیاز‌ها و قارچ را روی حرارت متوسط سرخ کنید تا زمانی که نرم شوند (حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه) 


روغن را در یک قابلمه بریزید و بگردانید تا همه جای آن چرب شود. گوشت پخته، پیاز و قارچ‌ها را به طور یکنواخت در آن پخش کنید. مخلوط تخم‌مرغ هم زده را روی آن بریزید و قابلمه را بگردانید تا تخم‌مرغ همه جای آن پخش شود. روی حرارت متوسط به مدت دو دقیقه بپزید. پنیر را روی آن بپاشید. قابلمه را روی حرارت بگذارید سپس با احتیاط املت را داخل بشقاب بگذارید.


مواد لازم برای املت گوشت و قارچ


جعفری خشک یک قاشق غذاخوری، پودر سیر یک‌چهارم قاشق چای‌خوری، فلفل سیاه یک‌هشتم قاشق چای‌خوری، نمک یک‌هشتم قاشق چای‌خوری، گوشت قرمز چرخ کرده یا سویا ۱۱۰ گرم، قارچ ورقه شده ۱۱۰ گرم، پیاز متوسط خردشده یک عدد، روغن نصف قاشق غذاخوری، پنیر پیتزا رنده شده نصف پیمانه و  تخم‌مرغ ۳ عدد از مواد اولیه املت گوشت و قارچ هستند.


انتهای پیام/4084


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته