دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با قرائت بیانیه‌ای؛

همایش «شفافیت، راهکار تسخیر مشکلات» در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد

همایش «شفافیت، راهکار تسخیر مشکلات» به همت انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
کد خبر : 323390
15414187569488833814789638937758.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عصر امروز همایشی با عنوان «تسخیری دیگر باید کرد؛ شفافیت، راهکار تسخیر مشکلات» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.


در ابتدای این مراسم فرناز اینانلو  بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان  را قرائت کرد.


انقلاب شکوهمند ملت ایران انفجاری بود که قلب‌های زنگارگرفته و خفقان‌دیده را روشن کرد و مردمان سکونت‌گزیده را به حرکت درآورد چرا که معتقد بود ما انقلاب کرده‌ایم برای انسان شدن و برای انسان ساختن.


انقلاب شکوهمند ملت ایران، باور حسینی و مکتب عاشورایی را دوباره در دل‌های ما زنده کرد و همین باور و همین مکتب بود که سیزدهم آبان 58 را رقم زد و پای جوانان ما را به جاسوس‌خانه استکبار کشانید و تسخیری را رقم زد که نقشه‌های شوم و باطن شرک‌آلود و استعماری دشمن دیرینه ملت ایران را نمایان ساخت و این گفته رهبر معظم انقلاب را به تصویر کشید که تظاهر ابرقدرت‌ها به اقتدار بیش از اقتدار واقعی آنهاست.


در ادامه این آمده است: انقلاب شکوهمند ملت ایران، جسارت در هم شکستن اقتدارهای پوشالی ابرقدرت‌ها را به جوان مسلمان ایرانی داد و توهم ابرقدرتی آنان را درهم شکست اما امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی نیازمند تسخیری دیگر است. آری تسخیری دیگر باید، چرا که لانه‌های فساد هنوز به پایان نرسیده و دست‌های توانمند جوانان انقلابی را فرا می‌خواند برای اصلاح.


در ادامه این بیانیه آمده است: بعد از تهدیدهای نظامی، ترور، جنگ رسانه‌ای، نفوذ و بسیاری موارد دیگر که آمریکای مستکبر و دیگر اذنابش برای مردم‌مان روا داشتند، امروز به حربه جنگ اقتصادی و ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی ایران متوسل شده‌اند و به‌دنبال تبدیل این نقاط به توقفگاه‌های جمهوری اسلامی است.


در ادامه آمده است: اکنون وظیفه ماست که در ادامه گام‌های بصیرانه پدران و مادران انقلابی‌مان به‌سراغ راهکار برویم برای تسخیر مشکل و یقیناً شفافیت یکی از این راهکارها است.


در ادامه این بیانیه عنوان شده است: امروز باید به‌پاخاست و به‌جای دیوارهای زنگارگرفته‌ای که بین مردم و مسئولان فاصله انداخته، شفافیت، همدلی، کرامت و باور متقابل را جایگزین کرد.


در ادامه آمده است: به‌راستی که امروز قرار گرفتن همه امور کشور از معاملات و امور گمرکی و مالی تا حقوق و اموال مسئولان و آرا و نظرات‌شان در یک اتاق شیشه‌ای مهم‌ترین راهکار حل مشکلات اقتصادی و جلوگیری از بروز فساد در جامعه است.


در ادامه این بیانیه آمده است: شفافیت یکی از اصیل‌ترین راه‌ها برای کوتاه کردن دست راهزنان منافع مردم است و یکی از مراحل اصلی تحقق مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران با تحقق شفافیت است که جایگاه‌های مسئولیت به مسندهای قدرت تبدیل نخواهد شد و کسانی که در پی پر کردن جیب‌های‌شان هستند، صندلی‌های ریاست بر جمهوری اسلامی را جایی برای رسیدن به این هدف نخواهند یافت.


در ادامه آمده است: خادم مردم بودن باید باور مسئول جمهوری اسلامی باشد و این امر محقق نخواهد شد جز با تحقق مردم‌سالاری دینی؛ با همه ابعاد و جوانبش. مردم‌دوستی، مردم‌سالاری و شفافیت، دستور و شعار اسلام است و بدون شک دولت جمهوری اسلامی بدون ملت کاره‌ای نیست.


در پایان این بیانیه آمده است: لذا وقت آن رسیده که مسئولان جمهوری اسلامی با آموختن شفافیت، از شیوه حکومت‌داری امیرالمؤمنین و عمل کردن به آن، به‌سوی تسخیر مشکلات کشور حرکت کرده و مردم‌سالار مورد نظر امام روح‌الله را در کشور اسلامی‌مان محقق سازند. ما جوانان انقلابی بنا بر بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای، تا شفاف شدن دیوارهای مجلس اسلامی، حساب‌های مسئولان و دادگاه‌های قضائی از پای نخواهیم نشست.


در این همایش سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورامامی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و محمدحسین مرادی کارشناس مؤسسه شفافیت برای ایران حضور داشتند.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته