دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1397 - 17:55
غفاری:

دانشگاه می‌تواند در افزایش اعتماد اجتماعی مؤثر باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه در زمینه اعتماد اجتماعی نسبت به محیط‌های دیگر در سطح قابل توجهی است و می‌تواند اعتماد اجتماعی را تقویت کند.
کد خبر : 322190

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحققات و فناوری،  غلامرضا غفاری در دیدار با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های منطقه یک کشور اظهار کرد: دو حوزه معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی، قسمت وسیعی از زیست‌ دانشجویی را تشکیل داده و به نوعی درگیری و بیشترین ارتباط را با دانشجویان دارند.


وی افزود: عمده مطالبات دانشجویان متوجه دو حوزه فرهنگی و دانشجویی است؛ در نتیجه این دو مجموعه بخش مهمی از فعالیت و امور مربوط به دانشگاه را عهده‌دار هستند و کاری بسیار سخت و همراه با مسائل خاص خود را برعهده دارند.


غفاری همچنین از ارتقای کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی را از اهداف اصلی این دو مجموعه یاد کرد و افزود: اگر دانشگاه را به صورت دو مجموعه زیست روزانه و شبانه در نظر بگیریم؛ علاوه بر زیست روزانه که دانشجویان در طول روز در دانشگاه سپری می‌کنند، مسئولیت و برنامه‌ریزی زیست شبانه آنها نیز متوجه حوزه‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی و اجتماعی است.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: وقتی صحبت از ارتقای کیفیت زندگی تحصیلی دانشجویان در محیط‌های آموزشی می‌شود، عوامل بسیاری در این امر نقش دارند اما عاملی که به زیست‌ دانشجویی جان و روح می‌دهد فعالیت و خدمات دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی است.


وی همچنین بر مشارکت و تعامل مسئولان در جهت ایجاد سرمایه و اعتماد اجتماعی تأکید و خاطر نشان کرد: بخشی از مأموریت دانشگاه این است که نه‌تنها نیروی ماهر تربیت کند بلکه باید نیرویی باشد که پیشران بوده و به نوعی موتور حرکت جامعه باشد.


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته