دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1397 - 02:30
فعال دانشجویی مطرح کرد:

دست خالی دولت در جنگ اقتصادی

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: دولت دوازدهم خط مقدم جبهه اقتصادی را در دست دارد، اما بدون فرماندهانی توانا مبارزه می‌کند.
کد خبر : 321479
13970606000802_Test_PhotoH.jpg

احسان زیارتی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در شرایط فعلی که کشور درگیر جنگ همه ‌جانبه در عرصه اقتصادی است نقش دولت به‌عنوان عنصر پیشرو در این جبهه بسیار پررنگ و قابل توجه است.


وی افزود: در این میان می‌توان وزارتخانه‌های اقتصادی دولت را به مثابه فرماندهان جنگ‌ اقتصادی شناخت چنان‌که اگر فرمانده جنگ مدیر، خوش‌فکر و شجاع و اهل عمل باشد، نیرو نیز به تبع آن حرکت کرده و همین موضوع زمینه‌ساز پیروزی در جنگ‌ می‌شود.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز عنوان کرد: دولت دوازدهم خط مقدم این جبهه را در دست دارد و در حال مبارزه است. اما مبارزه‌ای بدون فرماندهانی توانا. چهار وزارتخانه دولت تا روز گذشته وزیر نداشت و جالب‌تر اینکه وزارتخانه‌های اقتصاد و امور دارایی و صنعت، معدن و تجارت که دو وزارتخانه اقتصادی حیاتی در کشورند، نیز بدون وزیر مانده‌اند.


زیارتی تصریح کرد: البته اینکه فردی مسئولیت وزارت را قبول کند و مجلس نیز رأی اعتماد دهد و بعد از مدتی شاهد خسارت‌های زیان‌بار در همان وزارت‌خانه باشیم نکته‌ای قابل توجه و اساسی است و نقش منفعل مجلس شورای اسلامی در نظارت بر فعالیت‌های وزارتخانه‌ها را می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد.


این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌هایی که قرار بود فرماندهان جنگ اقتصادی باشند خود تبدیل به موانع بسیار بزرگی در این جبهه شده‌اند که عبور از آن درایت مجلس را می‌طلبد. با توجه به آنچه که از عملکرد مجلس مشاهده می‌شود  تصور عبور موفق از این مانع دشوار است.


وی ادامه داد: وزیر جدید که احتمالاً نه برنامه‌ای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات و نه زمان لازم برای فعالیت دارد می‌تواند کمک حالی بر گرداب اقتصاد کشور باشد؟ یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایجاد شرایط رفاه همه اقشار مردم در کشور و تأمین بستر لازم برای رسیدن به مقاصد عالیه اسلامی بوده است.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: مطابق انتظار وزارت راه و شهرسازی و کار، رفاه و تأمین اجتماعی سهم بسیار زیادی در رسیدن به این هدف دارند؛ اما از احوال این دو وزارتخانه‌ بی‌‌وزیر می‌توان دریافت معرفی دو شخص بر حسب سابقه سیاسی با وجود کارنامه نه چندان مناسب در دوره‌های وزارت قبلی و البته رأی اعتمادهای مکرر مجلس مردم مرفه جامعه را مرفه‌تر و اقشار ضعیف را ضعیف‌تر کرده است.


زیارتی در پایان عنوان کرد: نکته تأسف‌بار انتخاب وزیر مستعفی صمت برای وزارت کار و رفاه اجتماعی است. گویی قحط‌الرجال است و میان رجال کشور متخصص دیگری نیست. اگر وی فردی توانمند نیست چرا دو سال در وزارتخانه صمت بوده‌ است؟ا گر توانایی مدیریت داشته چرا استعفا داده و چه الزامی‌ست که در وزارت کار مشغول شود؟


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته