دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک شرکت دانش‌بنیان ؛

ضدعفونی‌کننده طبیعی زخم‌ها تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ضدعفونی‌کننده طبیعی برای زخم‌های پوستی شد.
کد خبر : 320285
832613_458.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مواد گیاهی که به‌صورت خام و یا فرآوری شده به‌منظور کاربرد در پزشکی، دامپزشکی وگیاه‌پزشکی و نیز کاربردهای تجاری، صنعتی، غذایی و بهداشتی استفاده می‌شوند گیاه دارویی نام می‌گیرند که داروهای گیاهی، فرآورده‌های طبیعی و مکمل با منشأ گیاهی، افزودنی‌های غذایی و طعم‌دهنده‌ها، رنگ دهنده‌ها، عرقیات و عصاره‌ها و اسانس‌ها، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و کنترل‌کننده آفات و بیماری‌های گیاهی ازجمله این گیاهان است. 
فرآورده‌های گیاهی قدمتی به‌اندازه حیات انسان دارد و به‌عنوان نخستین داروهای طبیعی رواج داشتند، داروهایی با فراوانی و فرآوری بالا که مورد توجه متخصصان این حوزه قرار دارد. عادل عبدی جله‌کران کسی است که سالیان پیش آموزگار بوده و از سال ۹۳ اقدام به ثبت شرکتی گیاهی کرده است. 
عبدی گفت: از سال ۹۳ اقدام به ثبت شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی کرده و در این مدت ۸ طرح دانش‌بنیانی نیز ارائه کرده‌ام و هر ۸ طرح پیشنهادی من مورد تأیید قرار گرفت. پس‌ازآن در مرکز رشد جهاد دانشگاهی منطقه نمین مستقر شدیم و حدود ۲۵ اختراع در این زمینه به ثبت رسانده‌ایم.  
به گفته این فعال حوزه گیاهان دارویی، از طریق شرکت ثبت‌شده  زمینه اشتغال برای ۲۰۰نفر از بومیان این منطقه فراهم شد. تمام محصولات شرکت توسط کارمندان از منطقه کوهستانی شهرستان نمین که دارای حداکثر مواد مؤثره است، تهیه می‌شود. برخی محصولات تولیدی شرکت ما در زمینه تولید عرقیات، روغن و ضدعفونی‌کننده‌ها است. 
کارشناس صنعت گیاهان دارویی در ادامه بیان کرد: یکی از تولیدات شرکت ،ضدعفونی‌کننده قوی است که از بتادین‌های مصرفی نیز قوی‌تر است. با استفاده از این ضدعفونی‌کننده طبیعی دیگر نیازی به بخیه زخم‌ها نیست. اگر زخم ایجادشده با این محصول شست‌وشو شود هر زخمی با هر عمقی برطرف می‌شود. زخم‌هایی که معمولاً تا دو ماه و بیشتر خوب می‌شوند با این روش در مدت ۱۰ روز بهبود می‌یابند و اثرات زخم هم از بین می‌رود. 
عبدی  با اشاره به مشکلات موجود در صنعت گیاهان دارویی، گفت: موضوع خام فروشی گیاهان دارویی مهم‌ترین معضل موجود در این صنعت است که متأسفانه برخی سودجویان به جان گیاهان طبیعی منطقه افتاده‌اند و بی‌رویه اقدام به جمع‌آوری این گیاهان می‌کنند. 
وی که محصولات خود را در دوره اول و دوم جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) ارائه داده است، با اعلام حضور در دور چهارم که امسال برگزار می‌شود، افزود: این رویداد فرصت مناسبی برای آشنایی با محصولات و تولیدات دیگر شرکت‌ها و تجهیزات موجود در کشور است. 
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، ۲۱ تا ۲۴آبان ماه ۹۷ در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود. 


انتهای پیام/4085
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته