دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفتگو با آنا مطرح شد؛

علوم جدید در سیطره کشورهای شرقی

قائم‌مقام معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور بین‌الملل گفت: در بحث علوم و فناوری‌های جدید،  آسیا و کشورهای شرقی گوی رقابت را از غرب ربوده‌اند.
کد خبر : 320206
295834_859.jpg

علی مرتضی بی‌رنگ در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تأکید مقام معظم رهبری در نگاه علمی ایران به شرق اظهار کرد: برنامه‌هایی که در پنج سال گذشته در بخش بین‌الملل معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری انجام‌شده، با همین نگاه اجرایی شده و بیشتر برنامه‌های این نهاد در حوزه بین‌الملل   با صاحبان  علم و فناوری شرقی بوده است. چراکه در بحث علوم و فناوری جدید،  آسیا و کشورهای شرقی گوی رقابت را از غرب ربوده‌اند.


قائم‌مقام معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در امور بین‌الملل گفت: به‌عنوان‌ مثال در  حوزه نانوتکنولوژی غیر از امریکا، پنج قدرت اول دنیا کشورهای آسیایی هستند و این نشان‌دهنده قدرت کشورهای شرقی است.


وی ادامه داد: بیشترین تعاملات ما با کشورهای  آسیایی مثل چین بوده که این تعاملات از تعریف پروژه‌های تحقیقاتی گرفته تا راه‌اندازی صندوق تحقیقاتی مشترک  با این کشور را شامل می‌شود.


بی‌رنگ در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که در این نهاد دنبال می‌شود تبادل اساتید و دانشجویان و پژوهشگران و ایجاد فرصت مطالعاتی برای آنهاست که همگی با کشورهای شرقی نیز انجام می‌شود.


انتهای پیام/4085


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته