دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1397 - 07:35
وب‌گردی دانشجویی؛

یوزد بوک؛ فروشگاه کتاب‌‌های دست‌دوم

یوزد بوک پلت‌فرمی آنلاین برای خرید و فروش کتاب‌های درسی است که در ایران فعالیت می‌کند.
کد خبر : 319775
books-1.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یوزد بوک یک وب‌سایت ایرانی است که بستری برای دانشجویان، دانش‌آموزان، زبان‌‎‌آموزان و مردم عادی فراهم کرده است تا کتاب‌ها و جزوه‌هایی که دیگر نیازی به آن ندارند را بفروشند. ثبت آگهی در یوزد بوک رایگان است و کاربران برای فروش یا خرید محدود به شهر خود نیستند و می‌توانند از سراسر ایران کتاب بخرند یا بفروشند.


گران شدن کاغذ باعث افزایش هزینه کتاب‌ها و جزوه‌های درسی شده است که یکی از دلایلی است که دانشجوها و دانش‌آموزان به سراغ خرید کتاب نمی‌روند. از طرفی با مصرف کمتر کاغذ به نفع محیط زیست است و اقدامی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی محسوب می‌شود. بنابراین می‌توان گفت که خرید کتاب دست‌دوم یکی از بهترین راه‌ها برای دانشجویان، دانش‌آموزان، محیط زیست و زمین است.


چگونه کتاب دست‌دوم بفروشیم؟


آگهی کردن کتاب در یوزد بوک بسیار ساده است: ابتدا در این سایت ثبت‌نام می‌کنید، از کتاب یا جزوه عکس می‌گیرد و آپلود می‌کنید، فراموش نکنید مشخصات کامل کتاب را وارد کنید، قیمت را مشخص کنید و نحوه ارسال کتاب را نیز ثبت کنید. کتاب و جزوه را می‌توانید از طریق پیک، آژانس، پست، تیپاکس و حضوری برای خریدار بفرستید.


بعد از این‌که کتاب یا جزوه شما فروش رفت، یوزد بوک از طریق ایمیل یا پیامک اطلاع‌رسانی می‌کند. فروشنده موظف است کتاب یا جزوه را بسته‌بندی کند و برای خریدار بفرستد. پس از این‌که سفارش به دست خریدار رسید، فروشنده مبلغ را دریافت می‌کند.


چگونه کتاب دست‌دوم بخریم؟


کتاب یا جزوه مورد نظرتان را در یوزد بوک جستجو کن. این سایت مجهز به سیستم سرچ پیشرفته است که به شما کمک می‌کند آگهی‌های هم‌دانشگاهی‌های خود را پیدا کنید. بعد از این‌که کتاب یا جزوه مورد نظر را پیدا کردید، اگر سؤالی داشتید یا خواستید چانه بزنید می‌توانید با فروشنده صحبت کنید. مبلغ کتاب یا جزوه را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. یکی از نکات مثبت یوزد بوک این است تا وقتی کتاب به دست خریدار نرسیده هیچ مبلغی به حساب فروشنده واریز نمی‌شود. بعد از تحویل سفارش، اگر از کتاب یا جزوه راضی بودید مبلغ به حساب فروشنده واریز می‌شود و حتی می‌توانید به آگهی‎دهنده نمره هم بدهید.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته