دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت:

درمانگاه طب سنتی در کربلا راه‌اندازی شد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از راه‌اندازی درمانگاه طب سنتی در کربلا برای ایام اربعین خبر داد.
کد خبر : 317033
1443514404715_IMG16060272-th3.jpg

به گزارش خبرنگار جامعه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی مرعشی در نشست خبری پیش از ظهر امروز به مناسبت بارگیری و ارسال محموله دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی به عتبات عالیات اظهار کرد: مراسم اربعین به عنوان بزرگترین تجمع جمعیتی دنیاست که هیچیک از دولت‌های ایران و عراق به تنهایی نمی‌توانند این برنامه را کنترل و مدیریت کنند، برهمین اساس همواره توصیه می‌کنم این مراسم به حالت مردمی اداره و برگزار شود.


وی افزود: علاوه بر خدمت‌رسانی نیروهای امدادی و عملیاتی هلال احمر در این مراسم سازمان‌های مردم‌نهاد و داوطلبان نیز در شهرهای مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ادامه داد: امسال در سه مرز خروجی امکانات امدادی را به خاک عراق وارد می‌کنیم و امسال نسبت به سال گذشته افزایش کیفیت خدمات امداد و نجات را مدنظر قرار داده‌ایم.


مرعشی یادآور شد: امسال در خاک عراق خدمات‌درمانی و بیمارستانی را با همکاری وزارت بهداشت و هلال‌احمر عراق خواهیم داشت، به‌طوری‌که دو بیمارستان الکوفه و الحسین با تیم‌های درمانی تخصصی مشغول به‌کار خواهند شد؛ همچنین بیش از 90 نفر از کادر تخصصی درمانی، همراه با امکانات و تجهیزات حرفه‌ای در بیمارستان الحسین عراق مستقر خواهند شد.


به گفته وی بیمارستان صحرایی در کوت عراق راه‌اندازی خواهد شد و همچنین درمانگاه‌های بین‌راهی نجف و کربلا نیز خدمات‌درمانی و پزشکی را به زائران ارائه خواهند داد.


این مقام مسئول در مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر اظهار کرد: امسال برای اولین بار یک درمانگاه طب سنتی در کربلا راه‌اندازی کرده‌ایم که 25 نفر پزشکان متخصص طب سنتی در این مرکز به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازند.


مرعشی ادامه داد: 22 تا 26 میلیون زائر در ایام اربعین در کشور عراق حضور خواهند داشت، اما این درحالی است که تیم بهداشتی و درمانی عراق امکانات کافی برای ارائه خدمات به زائران را ندارد؛ برهمین‌اساس در نظر داریم پس از درمان‌های اولیه زائران مصدوم در کشور عراق، آنها را برای ادامه روند درمان به ایران منتقل کنیم.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از بارگیری محموله 200 تنی دارو و ملزومات پزشکی خبر داد و گفت: امروز 200 تن دارو شامل 400 قلم دارو و 80 قلم مصرفی نیز در 14 تریلر به عتبات عالیات ارسال می‌شود.


وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال تیم خاصی از افرادی که در جنگ‌های سوریه حضور داشتند برای اولین بار در سامرا مستقر شده‌اند تا در صورت بروز حوادث احتمالی بلافاصله وارد عمل شوند.


مرعشی یادآور شد: اولین گروه درمانی هلال احمر 23 مهر ماه به عتبات اعزام خواهند شد و ارائه خدمات درمانی به زائران را در نجف و کربلا آغاز خواهند کرد.


به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر امسال 50 نفر از کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت در دو تخصص بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها با ما همراه خواهند بود تا بیماری‌های واگیردار و اپیدمی را شناسایی کنند.


انتهای پیام/4076


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته