دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 05:30
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها:

دفاعیات وزیر امور خارجه از CFT نشان داد این طرح سودی برای کشور ندارد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها گفت: دفاعیات دیپلمات‌ها و وزیر امور خارجه کشور از CFT نشان می‌داد چندان سودی در امضای این طرح وجود ندارد.
کد خبر : 316924

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیرو مطالبات دولت و مجموعه ارکان نظام درباره FATF فرمودند: مجلس کار کارشناسی خود را انجام دهد و شورای نگهبان هم کار کارشناسی خود را انجام دهد. 


وی افزود: مجلس در مرحله اول نظر داده است و طبیعتاً مرحله بعدی شورای نگهبان است که درباره این موضوع تعیین تکلیف خواهد کرد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها عنوان کرد: شورای نگهبان هم موظف است با کار کارشناسانه نظر بدهد. برآیند آرای مجلس هم نشان داد یک جریان اجماعی در کشور به معنای نافع بودن و به مصلحت بودن این طرح وجود ندارد.


رستمی تصریح کرد: آرای نزدیک موافقان و مخالفان نشان می‌دهد مجلس شورای اسلامی هم به عنوان یک مسئله‌ای که در مورد کارگشا بودن آن تردید است به این طرح نظر دارند. 


وی اضافه کرد: دفاعیات دیپلمات‌ها و وزیر امور خارجه کشور هم نشان می‌داد چندان سود جدی در امضای این طرح وجود ندارد و صرفاً به‌عنوان رفع مزاحمت از آن یاد شد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها در پایان گفت: با ارزیابی‌هایی که در مورد CFT وجود داشت، در شورای نگهبان کار کارشناسی بدون فشار سیاسی بررسی خواهد شد و ابهامات جدی که در این مورد وجود دارد باید مرتفع شود.


انتهای پیام/4007/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته