دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1397 - 10:42

سرویس تاکسی هوشمند مایکروسافت راه‌اندازی شد

مایکروسافت تاکسی‌های آسیا را مجهز به تکنولوژی ابری و‌ هوش مصنوعی می‌کند.
کد خبر : 316684
dims.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، شرکت گرب بزرگ‌ترین پلت‌فرم خدمات‌رسانی تاکسی در جنوب شرقی آسیاست و حالا قصد دارد خدمات خود را گسترش دهد. اوایل سال جاری اوبر کسب‌وکار سرویس خدمات به‌اشتراک‌گذاری سواری خود در جنوب شرق آسیا را به گرب فروخت. 

شرکت گرب قصد دارد برای توسعه عملکردها و بهبود خدمات‌رسانی 3 میلیارد دلار سرمایه جذب کند. مایکروسافت نیز امروز اعلام کرد که در حال سرمایه‌گذاری استراتژیک در گرب است تا از تکنولوژی یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در خودروهای این شرکت استفاده کند. 

قرار است خودروهای گرب به سرورهای آژور مایکروسافت مجهز شوند تا از کیف پول دیجیتال و سرویس سفارش سفر پشتیبانی کنند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده از یادگیری ماشینی و تکنولوژی تشخیص تصاویر نیز در خودروهای این شرکت استفاده شود. این امر به مسافران اجازه می‌دهد که موقعیت خود را با عکس گرفتن به راننده اطلاع دهند. در این فرایند پس‌ازاین که مسافر از اطراف خود عکس گرفت، سیستم آن را بررسی و به یک آدرس تبدیل می‌کند.

همچنین تغییرات دیگری نیز در سرویس گرب اعمال خواهد شد مانند نصب سیستم سرگرمی داخل خودرو. شرکت گرب نیز مانند اوبر قصد دارد خدمات خود را متنوع‌تر کند تا یک سرویس سفارش سفر آنلاین باقی نماند. به نظر می‌رسد این تغییرات برای رقابت با آمازون انجام می‌شود. آمازون در حال راه‌اندازی انواع فروشگاه خرده‌فروشی و تکنولوژی‌های مرتبط با آنهاست تا دامنه پادشاهی خود را گسترش دهد و کنترل بیشتری در بازار جهانی داشته باشد.

مایکروسافت هنوز اعلام نکرده است که چقدر روی گرب سرمایه‌گذاری کرده است؛ اما سافت‌بانک ژاپن 500 میلیون دلار و تویوتا یک میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته