دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با مسابقات تیمی دانشگاه آزاد اسلامی/ 119

سومین روز رقابت‌های دسته دوم مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی چگونه گذشت؟

رقابت‌های دسته دوم مسابقات تیمی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دانشجویان دختر و پسر که از 11 مرداد به میزبانی 8 واحد دانشگاهی و در 5 رشته ورزشی آغاز شده است، سومین روز خود را پشت سر گذاشت.
کد خبر : 31625

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسابقات سراسری دسته دوم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته والیبال، بسکتبال و فوتسال در بخش دختران و پسران و رشته‌های فوتبال و هندبال فقط در بخش پسران تا 16 مرداد ادامه خواهد داشت تا قهرمانان دسته دوم نیز مشخص شوند.


در پایان رقابت‌های دسته دوم، دو تیم برتر به دسته اول صعود و چهار تیم به دسته پایین‌تر سقوط خواهند کرد.


در روز سوم این مسابقات در رقابت‌های مختلف به میزبانی 8 واحد دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای فیروزکوه، سمنان، شهرکرد، همدان، قائم‌شهر، کرج، مبارکه و نجف‌آباد نتایج زیر به دست آمد:


برتری هندبالیست‌های خراسان رضوی، یزد، همدان و کرمان


روز سوم مسابقات مقدماتی هندبال دسته دو پسران دانشگاه آزاد اسلامی در واحد قائم‌شهر برگزار و در بازی اول، چهار تیم خراسان جنوبی و یزد، خراسان رضوی و خوزستان مقابل هم قرار گرفتند. در بازی نخست تیم خراسان رضوی در دیداری که مقابل خوزستان با قضاوت فرش‌باف و خسرو قدیم داشت موفق شد با نتیجه 16 بر 19 پیروز میدان باشد.




در بازی دوم تیم یزد در جدال با خراسان جنوبی با اختلاف یک امتیاز و با نتیجه 20 بر 19 به برتری دست یافت.


عصر دیروز نیز چهار تیم کرمان و آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و همدان مقابل هم قرار گرفتند که آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بازی را به حریفان خود واگذار کردند.


تیم‌های همدان، آذربایجان شرقی و کرمان هر کدام 4 امتیازی بودند که پس از شمارش گل‌های زده از سوی تیم‌ها، تیم همدان با بیشترین گل زده تیم اول گروه و آذربایجان شرقی در رده دوم قرار گرفت و تیم کرمان با کمترین گل زده از گروه خود حذف شد.


با به پایان رسیدن روز سوم مسابقات مقدماتی دسته دو هندبال پسران دانشگاه آزاد اسلامی تیم‌های خراسان رضوی، یزد، همدان و کرمان برندگان مسابقات امروز بودند.


تیم‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی، برنده سومین روز فوتسال پسران


تیم‌های استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی در سومین روز از رقابت‌های مسابقات قهرمانی فوتسال دسته دوم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد نجف‌آباد، برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.


ابتدا تیم‌های کرمان و اصفهان به مصاف هم رفتند و در پایان بازی تیم اصفهان با برتری 3 بر یک حریف خود را مغلوب کرد.در دومین دیدار، تیم آذربایجان شرقی و البرز رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و با نتیجه 2 بر 2 زمین بازی را ترک کردند.


در دیدار سوم مسابقات دسته دوم فوتسال تیم استان چهارمحال و بختیاری در یک بازی دیدنی و پرگل تیم استان تهران را با نتیجه 5 بر یک شکست داد.


در چهارمین دیدار نیز تیم استان مرکزی و استان خراسان شمالی رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و در بازی پرگل و جذاب استان مرکزی تیم خراسان شمالی را با نتیجه 7 بر 3 مغلوب کرد.


اصفهانی‌ها صدرنشین شدند



در نخستین مسابقه روز سوم مسابقات بسکتبال دختران، بسکتبالیست‌های بوشهری برابر حریف کردستانی به میدان رفتند که در نهایت موفق شدند با 10 اختلاف امتیازی علاوه بر پیروزی در این رقابت به عنوان تیم نخست از گروه به مرحله بعد صعود کنند.


در دومین مسابقه دو تیم مدعی اصفهان و بروجرد با قضاوت نفشه بجنوردی، منصوره علیخانی و شورا اشترانی به مصاف هم رفتند که در پایان اصفهانی‌ها با پیروزی قاطع برابر حریف خود به عنوان تیم نخست به مرحله بعدی صعود کردند.


در سومین مسابقه روز سوم دو تیم خوزستان و چهارمحال و بختیاری با قضاوت سمانه دهقانی، شیوا قربانی و نسرین بیات برابر هم به میدان رفتند که در پایان اهوازی‌ها با غلبه بر حریف با اختلاف 10 امتیاز پیروز این بازی شدند.


در چهارمین بازی سومین روز این رقابت‌ها دو تیم گیلان و بندرعباس به قضاوت فاطمه بهرامی، صنم کوهی و نسرین بیات به مصاف هم رفتند که در نهایت با اختلاف 27 امتیاز حکم برد به نام دختران گیلک خورد.


در آخرین بازی مرحله گروهی این رقابت‌ها دو تیم کرمان و زنجان با قضاوت بنفشه بجنوردی، مهناز عمو و شیوا قربانی به مصادف هم رفتند که در پایان این مسابقه به سود کرمان به پایان رسید. در این بازی دختران بلندقامت کرمانی در هر چهار کوارتر این مسابقات با نتایج 13 بر 6، 10 بر هشت، 18 بر 10 و 12 بر 9 به برتری رسید تا یکی از تیم‌های برتر و راه‌یافته به مرحله بعدی باشد.


در مجموع کرمان با نتیجه 53 بر 33 و با اختلاف 20 امتیازی حریف زنجانی خود را شکست داد و به عنوان تیم نخست از این گروه راهی مرحله بعدی شد.


تیم قم که با نفرات آماتور و کم‌تجربه به همدان آمده بود بعد از دو شکستی که برابر خوزستان و چهارمحال و بختیاری پذیرا شد، امروز از حضور در برابر تیم کرمانشاه انصراف داد.


برتری تیم‌های البرز، بوشهر، مازندران و سیستان و بلوچستان در فوتسال دختران


تیم‌های هرمزگان، البرز، بوشهر، آذربایجان غربی، اصفهان، مازندران، سیستان و بلوچستان و لرستان در سومین روز مسابقات فوتسال دختران دانشگاه آزاد دسته دوم به رقابت پرداختند و در نتیجه البرز، بوشهر، مازندران و سیستان و بلوچستان برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.


در این مسابقات ابتدا تیم‌های هرمزگان و تیم استان البرز به رقابت پرداختند که در پایان تیم البرز موفق شد با نتیجه 8 بر یک از سد حریف خود عبور کند.


در دومین دیدار این روز تیم استان بوشهر در برابر تیم آذربایجان غربی قرار گرفت که در این دیدار تیم بوشهر با نتیجه 13 بر صفر تیم آذربایجان غربی را شکست داد.


در سومین دیدار نیز تیم استان مازندران با نتیجه 3 بر 2 توانست تیم اصفهان (مبارکه میزبان) را از دور خارج کند. در پایان این دیدارها تیم استان سیستان و بلوجستان مقابل تیم لرستان قرار گرفت و با نتیجه 3 بر صفر تیم لرستان را شکست داد.


البرز صدرنشین رقابت‌های والیبال



در سومین روز مسابقات لیگ دسته دوم مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی، تیم والیبال دانشجویان استان آذربایجان غربی توانست با نتیجه دو بر صفر مقتدرانه از سد فارس عبور کند؛ سپس دانشجویان آذربایجان شرقی در یک دیدار نزدیک با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم خوب و قدرتمند البرز شد.


در دیدار سوم بازی نزدیک دو تیم قزوین و گیلان را قزوینی‌ها با نتیجه 2 بر صفر به نفع خود خاتمه دادند و دیدار پایانی صبح دیروز نیز بین دو تیم سیستان و بلوچستان و سمنان برگزار شد که دو بر یک سمنانی‌ها پیروز میدان بودند.


به گزارش آنا، عصر دیروز بازی‌های دور مقدماتی به پایان رسید و از هر گروه دو تیم بالای جدول به دور نیمه‌نهایی راه یافتند و باید برای تعیین فینالیست این مسابقات بصورت ضربدری امروز صبح با هم رقابت کنند و دو تیم پائین جدول نیز برای بقا در لیگ دسته دوم بصورت ضربدری با هم رقابت کرده و در نهایت دو تیم بازنده به لیگ دسته سوم سقوط خواهند کرد.


در پایان دیدارهای عصر دیروز، استان سمنان توانست با نتیجه دو بر صفر مقتدرانه از سد فارس عبور کند، سپس دانشجویان لرستان در یک دیدار نزدیک با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم خوب و قدرتمند سیستان و بلوچستان شدند و در دیدار سوم بازی نزدیک دو تیم خوزستان و آذربایجان شرقی را آذر‌ی‌ها با نتیجه 2 بر صفر به نفع خود خاتمه دادند.


دیدار پایانی نیز بین دو تیم البرز و قزوین برگزار شد که دو بر صفر کرجی‌ها پیروز میدان بودند.دو تیم آذربایجان غربی و گیلان نیز عصر دیروز با قرعه استراحت روبه رو شدند.


برتری البرز، اصفهان، بوشهر و گیلان در والیبال دختران


تیم‌های البرز، اصفهان، بوشهر و گیلان در سومین روز از مسابقات کشوری والیبال دختران دسته 2 دانشگاه‌ آزاد اسلامی به میزبانی شهرکرد به مقام برتری دست یافتند.


سومین روز مسابقات دسته 2 والیبال کشور، با برتری تیم‌های البرز، اصفهان، بوشهر و گیلان در واحد شهرکرد به پایان رسید.


در ابتدا دو تیم والیبال اصفهان و یزد با هم رقابت کردند که در پایان تیم اصفهان با نتیجه دو بر صفر پیروز میدان شد. همچنین تیم بوشهر موفق شد با دو گیم بازی 2 بر صفر کرمانشاه را مغلوب کند.


در ادامه تیم خوزستان با نتیجه 2 بر صفر مغلوب تیم البرز شد و تیم گیلان هم با نتیجه 2 بر صفر توانست تیم آذربایجان غربی را شکست دهد و جزو برترین‌های این دوره از رقابت‌ها شود.


کرج و بوشهر در فوتبال صعود کردند


به گزارش آنا، در سومین روز مسابقات فوتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دسته دوم به میزبانی واحد کرج در گروه A کرج و هرمزگان با یکدیگر دیدار کردند و قزوین، مقابل آذربایجان شرقی قرار گرفت.


در این دیدارها در گروه A کرج یک بر 3 بازی را به هرمزگان واگذار کرد و قزوین نیز یک بر 2 در برابر آذربایجان شرقی متوقف شد.


در گروه B نیز بوشهر مقابل سیستان و بلوچستان با کسب نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و بازی دوم این گروه بین تیم‌های سمنان و کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حذف کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشد.


در پایان مسابقات روز سوم دسته 2 فوتبال از گروه A تیم کرج به عنوان سرگروه و تیم هرمزگان به عنوان تیم دوم به دور بعدی مسابقات راه یافتند.


در گروه B نیز بوشهر به عنوان سرگروه و سمنان به عنوان تیم دوم راهی دور بعدی مسابقات شدند.


بالاخره میزبان در مسابقات بسکتبال پیروز شد


سومین روز مسابقات بسکتبال دسته دوم دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی با پیروزی تیم‌های کردستان، کرمان، فارس و سمنان برگزار شد.


در روز سوم این مسابقات و از گروه اول تیم‌های لرستان و کرمان با هم دیدار کردند. این دیدار با نتیجه 76 بر 64 با پیروزی تیم بسکتبالیست‌های کرمان خاتمه یافت تا با این پیروزی کرمان برای دیدار روز آخر امیدوار باقی بماند.


تیم‌های فارس و البرز دیگر دیدار گروه اول را برگزار کردند که در پایان تیم فارس توانست با ثبت نتیجه 64 بر 23 بر حریف خود غلبه کند.
دیدار سوم مسابقات و از گروه دوم تیم‌های گلستان و کردستان به مصاف هم رفتند که کردستانی‌ها توانستند با اقتدار و ده اختلاف امتیاز بر حریف خود چیره شوند.تابلو نتایج در مجموعه ورزشی آزادگان سمنان در خاتمه این دیدار امتیاز 74 بر 64 را به نفع کردستان نشان داد.


دیدار آخر سومین روز مصاف میزبان بود با بسکتبالیست‌های هرمزگان. میزبان که برای پیروزی بی‌تابی می‌کرد و به عکس تصورات نتایج مطلوبی کسب نکرده بود با توجه به شکست تیم گلستان، برای امیدوار ماندن به صعود باید این دیدار را با پیروزی پشت سر می‌گذاشت.


با این حال برای کسب پیروزی در این دیدار دردسر بسیار کشید. پایان مسابقه و نتیجه ثبت شده بر تابلوی سالن حکایت از پیروزی سمنان با نتیجه 68 بر 61 داشت تا کورسوی امید سمنانی‌ها برای صعود روی کاغذ همچنان روشن باشد.


مسابقات دسته دوم بسکتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 9 تیم و در دو گروه 4 و 5 تیمی در مجموعه ورزشی آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته