دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1397 - 18:29
رئیس بسیج جامعه زنان کشور:

لایحه مطرح‌شده در مجلس به جای منع خشونت باعث افزایش آن می‌شود

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: این لایحه نه‌تنها منجر به کاهش خشونت علیه زنان نمی‌شود بلکه باعث افزایش آن می‌شود.
کد خبر : 316007
102831_696.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مینو اصلانی عصر امروز در نهمین نشست هم‌اندیشی خواهران عضو شورای مرکزی اتحادیه‌های دانشجویی که در محل اداره تشکل‌های اسلامی سیاسی برگزار شد اظهار کرد: در حوزه زنان علاوه بر بصیرت افزایی، نیازمند اقداماتی هستیم که برای مردم نیز نمود عینی داشته باشد.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در مجلس شورای اسلامی درباره مسائل زنان مطرح می‌شود جدی است، آگاهی‌افزایی منجر می‌شود مسائل مهم به گوش نمایندگان نیز برسد، ماهیت برخی لوایح که بررسی می‌شود مخالف دین و شرع و به‌نوعی نخ‌نماست.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: در حال حاضر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس در حال بررسی است، در این لایحه حریمی برای خانواده در نظر گرفته نشده و نقش والدین به‌طور کامل دیده نشده است. به‌طور کلی می‌توان گفت بصیرت‌افزایی باید منجر به پیگیری افراد شود.

وی بیان کرد: در این راستا تشکل‌ها می‌توانند تقسیم کار کرده و تمامی جوانب و زوایای لوایح را از لحاظ بررسی کند. خشونت علیه زنان مسئله مهمی است، این لایحه نه‌تنها منجر به کاهش خشونت علیه زنان نمی‌شود بلکه موجب خواهد شد خشونت افزایش پیدا کرده و منجر به آسیب بیشتر زنان و خانواده می‌شود.

اصلانی با تأکید بر ضرورت بررسی علمی در زمینه لایحه‌هایی مانند خشونت علیه زنان اظهار کرد: باید برای اهداف خود قله‌هایی در نظر بگیریم. به عنوان مثال می‌توان شعار الگوی زن نه غربی نه شرقی را به عنوان یک الگو در نظر گرفت٬ برای آن استراتژی تبیین کرد تا مشخص شود که لوایح خشونت علیه زنان یا حمایت از کودکان و نوجوانان با حق الهی مغایرت دارد یا خیر.

وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد از پتانسیل خوبی برخوردار است، این قشر همواره فعالیت بارزی داشته و پای کار بوده‌اند. در این زمینه می‌توان از بسیج دانشجویی و اعضای تشکل‌های اسلامی استفاده کرد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: بحث اخلاق و معرفت نفس در تشکل‌ها باید جدی گرفته شود. باید از درون خودمان را بسازیم و تزکیه نفس داشته باشیم. به‌عنوان مثال می‌توان شروع جلسات با احادیث باشد، حدیث کلام معصوم یا وحی است، نباید جلسات خالی از این بحث‌ها باشد زیرا در مواجهه با مشکلات به انسان کمک می‌کند.

اصلانی با تأکید بر تعریف تقویم عملیات مشترک از سوی تشکل‌ها عنوان کرد: نیاز است تقویمی بین تشکل‌ها ایجاد شود که بر اساس آن عملیات و اقدامات مشترک در مناسبت‌های مختلف صورت گیرد. عملیات مشترک فرهنگی یکی از اقدامات مؤثر و مناسب است.

وی گفت: مستندی تحت عنوان «دختران ببینند» تهیه شده که در آن جنبش‌های عفیفانه‌ای که در غرب شکل گرفته از زبان خود این افراد بیان می‌شود. در این مستند ۱۰۰ سال جدال هالیوود با عفاف نیز به صورت کاملاً علمی بررسی شده است.

اصلانی همچنین استفاده از هنر و برگزاری نشست‌های تخصصی در رسانه‌ها را اقدامات مناسبی برای اشاعه فعالیت‌های فرهنگی دانست.

انتهای پیام/پ

انتهای پیام/

برچسب ها: مینو اصلانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته