دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مهر 1397 - 22:50

استفاده از فناوری ایرانی در قلب آفریقا

در سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به کنیا، وزیر صنعت کنیا از زمینه‌سازی برای ورود فناوری ایرانی به این کشور خبر داد.
کد خبر : 315635

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در سفر به کنیا با هان پیتر مونگا وزیر صنعت و تجارت این کشور دیدار کرد. 

مونگا در این دیدار گفت: ایران توانمندی‌های خوبی در صنعت و فناوری دارد و کنیا زمینه ورود این فناوری‌ها را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های جدید در صنعت گفت: زمینه‌های مناسب برای فعالیت شرکت‌های دو کشور در زمینه‌هاي فناوری و صنایع فراهم خواهد شد.

وزیر صنعت کنیا با بیان اینکه این کشور به محصولات پیشرفته ایرانی نیاز دارد و با تأکید بر فراهم شدن زمینه استفاده از توانمندی‌های فناورانه ایران در صنعت و تجارت گفت: کنیا فرآیند ورود، تأمین اعتبار و استفاده از محصولات ایرانی را آماده خواهد کرد.

در نشست تجاری ایران و کنیا با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، وزیر صنعت و تجارت کنیا، سفیر ایران در کنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایران و نمایندگان صنایع کنیا، توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی ارائه و با استقبال شرکت‌ها و صنایع کنیایی روبه‌رو شد.

در حاشیه این نشست محصولات و خدمات ایرانی در حوزه‌های دارویی، خدمات فنی- مهندسی، فرآورده‌های نفتی، فناوری اطلاعات و کشاورزی نیز معرفی و در نشست‌های مذاکره با صنایع، زمینه همکاری و تبادلات تجاری میان دو کشور فراهم شد.

انتهای پیام/خ

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته