دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1397 - 03:45
دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان:

نمایندگان، آمریکا و عربستان را محرم‌تر از مردم خود می‌دانند؟

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضرند در برابر غرب شفاف باشند ولی در برابر مردم خود نه؛ گویا آمریکا برای دولت و مجلس محرم‌تر از ملت ایران است.
کد خبر : 314917

مهرداد شنبدی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بزرگ‌ترین خیانتی که دولت و مجلس می‌تواند انجام دهد امضا و تصویب کنوانسیون FATF است.

وی افزود:‌ بعد از خروج آمریکا از برجام، دولت ایران توپ را به زمین اروپا انداخت؛ این‌گونه به‌نظر می‌رسد که دولت، عهدشکنی اروپایی‌ها در توافقی که بین ایران و اروپا درسال‌های ۸۲ تا ۸۴ منعقد شد را فراموش کرده است.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان تصریح کرد:‌ اروپا نیز برای باقی ماندن در برجام درخواست تصویب لوایح FATF در ایران را دارد. دولت که در برابر غرب خودباخته همیشگی است، تمام تلاش خود را می‌کند که به هر قیمتی FATF  را تصویب کند.

شنبدی با اشاره به تلاش‌های علی لاریجانی برای تصویب FATF  گفت: دولت و نمایندگان لیست امید مدعی هستند که با تصویب FATF  تمام مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با تأکید براینکه با تصویب FATF  باید در راستای مبارزه با پولشویی و تروریسم، سازمان‌ها و اشخاصی که در لیست سیاه FATF  هستند را تحریم کنیم عنوان کرد: در این لیست نام وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، قرارگاه خاتم، سپاه و... به چشم می‌خورد.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان ادامه داد: علاوه بر این، تبادلات پولی و مالی کشور باید شفاف باشد و عملاً با این کار به دست خودمان راه دور زدن تحریم‌ها را خواهیم بست. 

شنبدی با بیان اینکه هیچ دولتی در دنیا این‌چنین برعلیه خود مبارزه نمی‌کند خاطرنشان کرد: اگر ایران همه اقدامات لازم را انجام دهد؛ باید حسن نیتش به تأیید هیأت نظارت FATF برسد که اعضای آن کشورهای رژیم صهیونیستی و عربستان هستند. 

وی گفت: مجلسی که در شهریورماه به لایحه شفافیت آرای نمایندگان رأی منفی داد؛ حاضر است FATF  را به تصویب برساند.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه باهنر کرمان در پایان گفت: نمایندگان حاضرند در برابر غرب شفاف باشند ولی در برابر مردم خود نه. آیا آمریکا برای دولت و مجلس محرم‌تر از ملت ایران است؟

انتهای پیام/4007

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته