دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1397 - 15:39
مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان خبر داد:

امکان ثبت درخواست مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول از امروز

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: دانشجویان می‌توانند از امروز تا 9 آبان درخواست مجوز خروج از کشور خود را در سامانه سقا ثبت کنند.
کد خبر : 314815

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی بهرامی عصر امروز در نشست خبری ستاد اربعین دانشگاهیان که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد اولین مأموریت خود را تسهیل حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین قرار داده است.

وی افزود: اولین مشکلی که برای حضور دانشجویان در پیاده‌روی اربعین وجود دارد، مجوز خروج دانشجویان پسر مشمول از کشور است. در سال 93 به کمک ستاد اربعین مجوز خروج 6 هزار و 500 نفر به‌صورت رایگان ثبت شد. در سال 94 این عدد به 12 هزار نفر، در سال 95 به 26 هزار نفر و در سال گذشته با راه‌اندازی سامانه خدمات جامع اربعین دانشگاهیان به 51 هزار و500 نفر افزایش یافته است.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است اگر حضور اقشار مختلف در پیاده‌روی اربعین تسهیل شود با استقبال چشمگیری روبه‌رو خواهیم بود.

بهرامی افزود: امسال سعی شده است تمام فرآیندهای ثبت‌نام دانشجویان برای زیارت اربعین، به‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر باشد.

وی با تشریح روند ثبت مجوز خروج از کشور برای  دانشجویان مشمول گفت: دانشجویان ابتدا باید در صورت نداشتن کد سخا، به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه‌کرده و آن را دریافت کرده و سپس به سامانه سقا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند. درصورتی‌که درخواست آنها ثبت نشود، قطعاً فرد در گذشته یک بار از کشور خارج شده و ورودش به کشور ثبت نشده که لازم است این افراد به همراه مدارک شناسایی، به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان ادامه داد: پس از طی مراحل به‌صورت کامل و تحویل مدارک شناسایی به دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها، کد سقا برای دانشجویان به‌صورت پیامکی ارسال می‌شود.

بهرامی در ادامه تأکید کرد: دانشجویان در نظر داشته باشند که نمی‌توانند ضامن دانشجوی دیگر بشوند و در صورت ضمانت، نمی‌توانند برای خود درخواست مجوز خروج از کشور ثبت کنند.

وی در ادامه گفت: دانشجویان می‌توانند برای ثبت درخواست مجوز خروج از کشور از امروز تا یکم آبان‌ماه به سامانه سقا مراجعه کنند.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان افزود: همچنین دانشجویانی که درخواست خادمی یا سفر کاروانی دارند نیز می‌توانند از ۱۵ تا ۲۰ مهرماه درخواست خود را در سامانه سقا ثبت کنند.

بهرامی با اعلام خبر برپایی 30 موکب دانشجویی همزمان با پیاده‌روی اربعین گفت: موکب‌های دانشجویی با حضور دانشجویانی از سراسر دنیا برپا می‌شود و دانشجویان جهان اسلام در آنجا به هم‌اندیشی درباره مسائل روز جهان اسلام می‌پردازند. همچنین موکب‌هایی برای استقبال از دانشجویان خارجی در مرز بازرگان و میرجاوه برپا خواهد شد.

وی جهان اسلام و استکبارستیزی را موضوعات محوری موکب‌های دانشجویی امسال عنوان کرد و افزود: موضوعاتی نظیر اتفاقات یمن، رتبه‌ منفی آمریکا در شاخص‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و بالعکس رتبه‌ مثبت ایران در شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی در موکب‌های دانشجویی مطرح خواهد شد.

 مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان گفت: همچنین برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته  است که در طول مسیر راهپیمایی، خادمان پژوهشی حضور یابند تا به طراحی ارتباط میان‌فرهنگی ایران و عراق به‌عنوان ضرورت بپردازند.

بهرامی در پایان گفت: به دستور وزیر علوم، از پایان‌نامه‌های دانشجویی که موضوع آنها حول محور پیاده‌روی اربعین هستند نیز حمایت می‌شود.

انتهای پیام/4007/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
عبدلی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
۰
خیلی عالیه منتها سعی کنند دخترا را نبرند یا اگر میبرند با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
۰
السلام علیک یا ابا عبد الله آقا امام حسین بطلب ما را
شعاعی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
۰
آقا چقد دلم برای پابوست لک زده ولی خدا شاهده دریغ از 100000 تومن بی پولم خودت گشایش کن بحق دستان بریده آقام ابوالفضل
هلدینگ شایسته