دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در کميسيون تخصصي شورایعالی اشتغال مطرح شد؛

جزئیات طرح‌های جديد حمايتی صندوق کارآفرينی اميد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در کمیسیون تخصصی شورایعالی اشتغال، ضوابط طرح‌های جدید پرداخت تسهیلات حمایتی اشتغال صندوق کارآفرینی امید را تشریح کرد.
کد خبر : 314646

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری، اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در کمیسیون تخصصی شورایعالی اشتغال که با حضور محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد به تشریح ضوابط طرح‌های جدید پرداخت تسهیلات حمایتی اشتغال صندوق کارآفرینی امید پرداخت.
نوراله‌زاده اظهار کرد: در سال جاری عمده منابع ما به پرداخت تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر اختصاص یافت و بدین ترتیب در حوزه شهری امسال به شکل چشمگیری شاهد کاهش پرداخت تسهیلات بودیم. به همین دلیل مدل‌های تامین مالی را طراحی کردیم که بتوانیم در مناطق شهری با تلفیق منابع مردم با منابع صندوق، پرداخت تسهیلات را انجام دهیم.
وی افزود: بدون کمک مردم نظام قرض الحسنه به تنهایی پاسخگوی نیاز جامعه نیست و این کار مشابه کار تلفیقی است که ما با منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات در بخش روستایی انجام دادیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این مدل را هم برای صنوف طراحی کردیم و هم برای مردمی که تازه می‌خواهند کسب و کاری برای خودشان راه‌اندازی کنند و یا صاحبان کسب‌وکارهای خرد و کوچکی که واحدهای تولیدی یا خدماتی با ظرفیت خالی و بلااستفاده دارند.
نوراله زاده وام گیرندگان سنوات قبل صندوق، واحدهایی که نیاز به بازسازی تجهیزات یا سرمایه در گردش دارند و صاحبان کسب و پیشه‌های فعال در حوزه‌های تولید، توزیع و فروش انواع محصولات و کالاهای داخلی که نیازمند حمایت مالی و خدمات نوین بانکداری هستند را از دیگر مخاطبین طرح‌های جدید صندوق عنوان کرد.
وی ضمن معرفی طرح امید1 اظهار کرد: این طرح مبتنی بر سپرده‌گذاری مردم است و تمامی اشخاص حقيقي و حقوقی متقاضي ایجاد و توسعه كسب و كارهاي خرد و همچنين تمام وام گيرندگان اشتغال سنوات گذشته صندوق كه مبادرت به افزايش ظرفيت واحد به لحاظ كمي و كيفي کنند می توانند در این طرح مشارکت کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در خصوص جزئیات این طرح گفت: حداقل دوره انتظار در طرح امید1 6ماه است و با ضریب مشارکت 150درصدی افراد به نسبت منابع سپرده‌گذاری شده می‌توانند تا سقف 500میلیون ریال از تسهیلات قرض الحسنه صندوق استفاده کنند.
نوراله‌زاده در ادامه به تشریح طرح پایانه‌های فروشگاهی (POS) پرداخت و اظهارکرد: صاحبان کسب و پیشه فعال در حوزه‌های تولید، توزیع و فروش انواع محصولات و کالاهای داخلی که از دستگاه POS صندوق کارآفرینی امید استفاده کنند می‌توانند بعد از 180 روز با ضریب مشارکت 80 درصد و تا سقف 200 میلیون ریال از تسهیلات قرض الحسنه بهره‌مند شوند.
وی افزود: دستگاه‌های پوز ثابت به صورت رایگان تحویل افراد می‌شود و در صورت خرید دستگاه پوز سیار تسهیلاتی تا سقف 8 میلیون ریال با اقساط 10 ماهه و کارمزد 4 درصد به منظور کمک به متقاضیان اعطا می‌شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید طرح زرین1 را از دیگر مدل‌های جدید حمایتی صندوق برشمرد و افزود: در این طرح وام گیرندگان پس از 6ماه که اقساطشان را به طور مرتب پرداخت کنند می‌توانند مجدد تسهیلات دریافت کنند و ضمانت افراد سپرده نقدی ایشان است.
نوراله‌زاده با معرفی طرح زرین2 گفت: در این مدل فرد علاوه بر پرداخت اقساط باید اقدام به واریز و برداشت از حساب خود کند و می‌تواند بعد از 180 روز تا سقف 250 میلیون ریال علاوه بر وام اولیه خود تسهیلات دریافت کند.
وی طرح POS زرین را آخرین طرح از بسته جدید حمایتی صندوق برشمرد و اظهارکرد: در این طرح سیستم POS به حساب سپرده زرین شخص متصل می‌شود و با واریز و برداشت روزانه به افراد امتیاز تعلق می‌گیرد و مبلغ سقف تسهیلات در این طرح 450 میلیون ریال است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: کسب‌وکارهای حوزه مشاغل خانگی شامل این طرح نمی‌شوند و اصناف، اتحادیه‌ها و صاحبین کسب و کارهای خرد و کوچک مخاطبین این طرح هستند.
نوراله‌زاده همچنین برای مشارکت با اتحادیه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی به‌منظور حمایت از کسب و کارهای موردنظر و طراحی مدل‌های حمایتی جدید اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/۴۰۸۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته