دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1397 - 03:30
دبیرسیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح‌کرد:

راه‌اندازی جنبش نه به FATF با ارائه راه‌حل‌های مطالبه‌ از نمایندگان

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: جنبش نه به FATF با ارائه سه راه‌حل‌ نحوه مطالبه‌‌گری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سوی دانشجویان و فعالان تشکل‌های دانشجویی ایجاد شده است.
کد خبر : 312735

سعید توانا در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره جنبش نه به FATF اظهار کرد: هدف از جنبش و فراخوانی که ایجاد کرده‌ایم این است که جلوی تصویب لوایح مرتبط با گروه اقدام مالی یا همان FATF که نزدیک‌ترین و محتمل‌ترین موردش که قرار است در مجلس شورای اسلامی به رأی گذاشته شود، لایحه CFt است را بگیریم.

وی افزود: به‌صورت کلی این جنبش تشکیل شد تا بتوان مطالبات دانشجویی، مردمی و نخبگانی قشر دانشگاهی را به‌صورت منظم، هدفمند، روشن، محترمانه و در چارچوب عقلانی و منطقی به نمایندگان مجلس منتقل کنیم.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: کانالی در پیام‌رسان «بله» برای این جنبش آماده شده است که این اخبار و مطالب مربوط به این جنبش را پوشش می‌دهد.

توانا عنوان کرد: بروشوری در ماه محرم آماده کرده‌ایم، که در صفحه اول آن توضیحی درباره موضوع FATF، CFT و موضع مقام معظم رهبری در این مورد را در صفحه مطرح کردیم.

وی افزود: در صفحه دوم نیز راه مطالبه‌گری برای جلوگیری از تصویب این طرح ارائه شده است. و تفاوتش با دیگر بروشورها این است که به مردم راه‌حل ارائه می‌دهد. حتی نشانی معرفی کرده‌ایم که مردم می‌توانند به آن مراجعه کنند و در آنجا، راه‌های مختلف مطالبه‌گری توضیح داده شده است.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: گام بعدی روشنگری در فضای سیاسی است که اتفاق افتاده و با قدرت در سراسر فضای مجازی ادامه پیدا می‌کند. اعتراضات دانشجویی و مردمی در حاشیه اتفاقات سیاسی و تجمعات کشور مانند نماز جمعه، ادامه خواهد داشت.

توانا افزود: جمع‌آوری امضا و طومار و مخالفت‌های مردمی ادامه دارد و به نمایندگان منتقل خواهد شد.

وی گفت: سه راه‌حل ارائه شده است که اولین آن دیپلماسی مراجعه، نام گرفته است. براساس این راه، مردم و فعالان دانشجویی یا نخبگان می‌توانند با حضور در دفتر نماینده شهر یا نماینده استان‌شان عواقب این لایحه خطرناک و استعماری را به آنها توضیح دهند و بخواهند رأی‌اش را شفاف کرده و به رسانه‌ها نشان دهند.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار کرد:‌ روش دوم دیپلماسی تلفنی است که مردم می‌توانند با شماره تلفن دفاتر شهرستان نماینده‌ها، یا شماره مجلس شورای اسلامی (02139931) تماس بگیرد و مطالبه یا مخالفت خودشان را با مسئولان دفتر نماینده یا خود نماینده مطرح بکنند.

توانا گفت: روش سوم دیپلماسی پیامکی است که در فاز قبلی بررسی لوایح CFT، یک‌بار اجرا شد و جواب داد و باعث شد که حداقل 3 ماه این لوایح مسکوت بماند. دیپلماسی پیامکی با ارائه شماره تلفن‌ها به مردم و نخبگان جامعه و با تذکرات لازمی که ارائه می‌دهیم، از اولویت بالایی برای ما برخوردار است. به مردم تذکر می‌دهیم هم آداب بحث را در پیامک‌ها و مطالباتشان حفظ کنند، هم جایگاه و شأن نماینده را در نظر بگیرند که مطالبه به حاشیه نرود.

وی ادامه داد: در گذشته برخی نماینده‌ها قصد داشتند با شانتاژ، اصل مطالبه را به حاشیه ببرند که به هدفشان نرسیدند.

دبیر سیاسی سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: تا پایان اتفاقات پیگیری می‌کنیم و امیدواریم آنچه به صلاح مملکت و به نفع مردم و کشور است رقم بخورد.

توانا عنوان کرد: سعی کرده‌ایم با گروه‌های مختلف سیاسی، مذهبی، مراجع تقلید، ائمه جمعه و افراد مختلفی که از این مسائل آگاهند و نفوذ اقناعی دارند ارتباط برقرار کنیم. تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد از طریق اقناع، جلوی این کار را بگیریم.

انتهای پیام/4007

انتهای پیام/

برچسب ها: CFT FATF
ارسال نظر
هلدینگ شایسته