دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت مطرح کرد:

لزوم تبیین پیامدهای پیوستن به FATF برای مردم

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت گفت: بدنه دانشجویی و مردم باید بدانند که لاریجانی در مجلس چه اقداماتی انجام می‌دهد و افراد هم‌فکر با ایشان در تیم دولت و مجلس چه قراردادی را تصویب می‌کنند.
کد خبر : 313401

علی دهقان در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دستور کار ویژه امروز مجلس برای لوایح FATF اظهار کرد: عبارت «ویژه» برای دستور کار مجلس به کار ویژه‌ای که علی لاریجانی برای تصویب لوایح این طرح انجام داده است بازمی‌گردد. 

وی افزود: لاریجانی در این مدت خیلی درگیر مسئله تصویب FATF بوده و همان‌طور که یکی از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس عنوان کردند: «رئیس مجلس با چند نفر از اعضای فراکسیون مجلس، اعضای شورای نگهبان، نهادهای امنیتی و ... جلسه‌ای برگزار کرده و اهمیت این مسئله و ضرورت تصویب FATF را در آن جلسه شرح داده است.»

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: علی لاریجانی در حال حاضر، در خط مقدم تصویب FATF قرار گرفته و حتی حسن روحانی نیز این نقش را ندارد. 

دهقان عنوان کرد: اروپا ایران را تهدید کرده که اگر به FATF نپیوندد و کنوانسیون‌ها و لوایح در جمهوری اسلامی اجرا نشود از برجام خارج می‌شویم. براساس این تهدید و روحیه غرب‌گرایی و ترس از غربی که در ذهن، روح، عملکرد و منش لاریجانی و همچنین روحانی وجود دارد، باعث شد که این کارویژه را برای تصویب لوایح انجام داده و مانند برجام در تصویب آن نقش‌آفرینی کنند.

وی روشنگری مردم درباره این لوایح را دشوار دانست و ادامه داد: جنس FATF و لوایحی که در مجلس مطرح شده به‌طور خاص CFT، مانند برجام نیست. برجام مسئله‌ای کلان بود و مردم بیشتر درگیر آن شدند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه ظرفیت FATF و لایحه CFT اینگونه نیست که بتوان برای مردم به‌خوبی تبیین شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گام اول این است که باید باز هم از نمایندگان مجلس به‌ویژه لاریجانی و محمود صادقی مطالبه شود. 

دهقان با بیان اینکه موافقان این لوایح، هیأت دولت و نمایندگان وزارت خارجه باید برای موافقت خود استدلال بیاورند، گفت: چندین‌بار از موافقان این طرح برای مناظره دعوت به عمل آمده است. اگر استدلال و حرفی برای گفتن دارند، ادله خود را مطرح کنند. 

وی درباره اقدامات مطالبه‌جویانه‌ای که پس از تصویب لوایح FATF می‌توان انجام داد، گفت: باید روشنگری کرد تا مردم مطلع شوند و در فضای نخبگانی جامعه نیز به‌طور ملموس مشخص شود که نمایندگان از موضوعی دفاع کرده‌اند که اطلاعات کافی از آن ندارند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با اشاره به حق شرطی که برخی از نمایندگان برای تصویب FATF عنوان می‌کنند، اظهار کرد: نمایندگان می‌دانند که حق تحفظ یا حق شرط به هیچ‌عنوان در کنوانسیون پذیرفته نیست. فرضاً اگر پذیرفته هم بشود، هیأتی که درباره لیست سیاه بودن یا نبودن جمهوری اسلامی رأی می‌دهد، وقتی ببینند جمهوری اسلامی حق تحفظ بر این طرح گذاشته، طبیعتاً رویکرد قبلی را پیش خواهند گرفت.

دهقان تأکید کرد:‌ بدنه دانشجویی و مردم باید بدانند که لاریجانی در مجلس چه اقداماتی انجام می‌دهد و افراد هم‌فکر با ایشان در تیم دولت و مجلس چه قراردادی را تصویب می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از حمله تروریستی اهواز، مردم  همدلی و غیرت ایرانی را به نمایش گذاشتند. اما این آقایان بی‌غیرت‌اند. در حالی که می‌بینند گروه‌های تروریستی در کشورهایی که حتی به FATF پیوسته‌اند، ترک‌تازی می‌کنند و نمی‌توان آنها را کنترل کرد اما بازهم تن به چنبن طرح‌هایی می دهند.

دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مسئول و مقصر تصویب لوایح FATF افرادی مانند لاریجانی و محمود صادقی هستند، اظهار کرد: این افراد اطلاع دارند که اگر به FATF بپیوندیم، دیگر نمی‌توانیم خودمان رأساً با گروه‌های تروریستی مقابله کنیم و نهادی که بخواهد امنیت کشور را تأمین کند، به بهانه قطعنامه‌هایی که وجود دارد و تعاریفی که در FATF است، جزو گروه‌های تروریستی قلمداد می‌‌شود و آن را تحریم کرده و تحت فشار قرار می‌دهند.

دهقان در پایان عنوان کرد: این اقدام خیانتی است که در کشور اتفاق افتاده و مردم باید بدانند کسانی این تعاریف را پذیرفته‌اند که غیرت و احساس تعلقی به جمهوری اسلامی ندارند.

انتهای پیام/4007

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته