دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1397 - 14:07
نامه اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به سرپرست وزارت اقتصاد:

FATF باعث افزایش افسارگسیخته قیمت ارز شده است

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به سرپرست وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص تصویب سه لایحه مرتبط با FATF نوشت: FATF نه تنها باعث کاهش قیمت ارز نشده بلکه باعث افزایش افسار گسیخته قیمت آن شده است.
کد خبر : 311631

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص تصویب سه لایحه مرتبط با FATF نوشت: FATF نه تنها باعث کاهش قیمت ارز نشده بلکه باعث افزایش افسار گسیخته قیمت آن گردیده است.


در ابتدای این نامه آمده است: در روزهای اخیر بعضی جریان‌های داخلی و خارجی به طرز مشکوکی علی‌رغم مخالفت‌های صریح کارشناسان اقتصادی و سیاسی دلسوز انقلاب دوباره درصدد مطرح کردن سه لایحه مرتبط با FATF در مجلس شورای اسلامی هستند. حال اینکه از 41 بند تعهد ایران به FATF هم اکنون حدود 30 مورد آن در حال اجراست و برخلاف نظر برخی افراد FATF نه تنها باعث کاهش قیمت ارز نشده بلکه باعث افزایش افسار گسیخته قیمت آن گردیده است.


در ادامه نامه عنوان شده است: طی اخبار واصله، واحد اطلاعات مالی ایران در اقدامی عجیب و برطبق تعهدات ایران در FATF لیست صرافی‌هایی را که به نوعی تحریم‌ها را دور می‌زدند به واحد اطلاعات مالی طرف‌های خارجی ارائه داده‌اند، که این امر منجر به شناسایی این صرافی‌ها و ایجاد بحران ارزی اخیر شده است.


این اتحادیه در پایان عنوان کرده است:‌ جنبش عدالتخواه دانشجویی در صورت صحت این خبر این اقدام را خیانت‌آمیز دانسته و علیه مسببان این اقدام اعلام جرم می‌کند و از دادستان کل کشور خواستار پیگیری قاطع و سریع این خیانت بزرگ به ملت شریف ایران است. حال اگر این خبر از نظر مسئولین صحت ندارد، منتظر تکذیبیه رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی و دولت محترم خواهیم بود.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب