دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 شهريور 1397 - 06:45
سرپرست چاپ و انتشارات دانشگاه پیام‌نور:

کتاب‌های درسی پیام نور یک چهارم قیمت واقعی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد

سرپرست چاپ و انتشارات دانشگاه پیام‌نور گفت: با افزایش هزینه تمام شده برای هر کتاب، ریاست دانشگاه با افزایش قیمت کتاب‌های درسی موافقت نکرده و کتاب‌ها یک چهارم قیمت تمام شده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.
کد خبر : 310817

محمدرضا محمدرضاخانی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: با تقاضای دانشجویان و مشکلات موجود در خرید کتاب برای دانشجویان، طرحی در هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور برای دسترسی آسان دانشجویان به تصویب رسید. در این طرح دانشجویان همچون نمایندگان فروش کتب پیام‌نور شامل 20 درصد تخفیف خرید قرار می‌گیرند. برای توزیع این کتاب با اداره پست مطبوعات قرارداد بسته شده است که دانشجویان هزینه کمتری متقبل می‌شوند.


وی افزود: داشجویان با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دانشگاه پیام نور هزینه کتاب را پرداخت می‌کنند و زمان تحویل کتاب هزینه پست را پرداخت خواهند کرد.


محمدرضاخانی درباره آمار چاپ در شش ماه اول گفت: 24 عنوان کتاب‌ها به تألیف هیأت علمی چاپ شده است و 1666 عنوان کتاب منابع درسی پیام نور به چاپ رسید است.


محمدرضاخانی درباره قیمت تمام شده کتاب‌ها گفت: کتاب‌ها یک چهارم قیمت تمام شده در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. با افزایش قیمت‌ها و افزای هزینه تمام شده برای هر کتاب، ریاست دانشگاه با افزایش قیمت کتاب‌های درسی موافقت نکرده و قیمت‌ها تغییری نداشته است.


وی درباره در دسترس نبودن کتاب‌ها در زمان امتحانات و نیاز دانشجویان گفت: این موضوع صحت ندارد. در حال حاضر 3 میلیارد جلد کتاب در انبارها کتاب موجود است و حداکثر پس از 48 ساعت ارسال می‌شود.


محمدرضاخانی در پایان گفت: این طرح با توجه به کمبود زمان و ترافیک در شهرهای بزرگ راه‌اندازی شد. در شهرهای کوچک دانشجو با توجه به هزینه‌ها انتخاب می‌کند، از سامانه و یا مراکز توزیع، کتاب خود را خریداری کند.


گفتنی است سامانه فروش آنلاین کتاب‌های پیام‌نور از اول مرداد سال جاری راه‌انداری شد. این فروشگاه اینترنتی با شرکت پست قرارداد منعقد کرده است، کلیه متقاضیان خرید کتاب‌های دانشگاه پیام‌نور می‌توانند منابع درسی خود را در بازده زمانی ۲۴ تا ۷۴ ساعت در هر نقطه داخل یا خارج کشور پس از ثبت سفارش دریافت نمایند. دانشجوبان جهت ثبت سفارش خود می‌توانند به سامانه فروش آنلاین کتاب به نشانی digibook.pnu.ac.ir مراجعه کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
فاطمه ولی زاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
۰
عالی است
هلدینگ شایسته