دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 شهريور 1397 - 07:35
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در بازدید از آنا:

10 واحد پارک علم و فناوری با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح می‌شود

سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح 10 پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای سال تحصیلی خبر داد.
کد خبر : 309275

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، طرح احداث پردیس‌های پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی و طرح مطالعات مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در چهار گروه جذب و توسعه، آموزش، خدمات تجاری‌سازی و خدمات مالی تدوین شده است.


مرتضی موسی‌خانی در ابتدای سال با بیان این که صاحبان ایده و کارآفرینان برای پرورش ایده و محصول خود به فضای فیزیکی، فکری و حمایت مالی نیاز دارند تا بتوانند ایده‌های اولیه خود را به محصول قابل ارائه در بازار تبدیل کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به ضرورت کارآفرینی برای تبدیل ایده و دانش به ثروت، اقدام به راه‌اندازی مراکز رشد، شتاب‌دهنده و پارک‌های علم و فناوری کرده است.


وی همچنین افزود: افتتاح 10 پارک در سطح کشور، راه‌اندازی اکوسیستم کارآفرینی، استقرار 190 شرکت دانش‌بنیان و صاحب ایده فناور، راه‌اندازی سامانه‌های ارزیابی شرکت‌ها، مدیریت یکپارچه پارک‌های کشور و واحد توسعه بازار بین‌المللی و راه‌اندازی دفاتر TTo از برنامه‌های جذب و توسعه است.


وی در مصاحبه با خبرنگار آنا اعلام کرد: 10 پردیس پارک علم و فناوری هم‌اکنون به‌صورت غیررسمی کار خود را شروع کرده‌اند و شرایط اولیه آنها احراز شده و فقط مراسم افتتاحیه و رونمایی از آنها باقی مانده است؛ ولی در ابتدای سال تحصیلی آینده، این پارک‌ها با حضور بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح و کار خود را شروع خواهند کرد.


انتهای پیام/4056/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته