دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1397 - 06:07

بازار استنفورد کساد می‌شود

دانشگاه استنفورد دیگر آمار پذیرش و تقاضانامه‌های تحصیلی خود را اعلام نخواهد کرد.
کد خبر : 308173

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از اینساید هایراد، هر بهار، دانشگاه استنفورد به همراه دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگر، آمار و ارقامی درباره نرخ پذیرش و تعداد تقاضانامه‌های جدید منتشر می‌کنند. دانشگاه استنفورد امسال 47 هزار و 450 تقاضانامه دریافت کرد و 2 هزار و 40 مورد از آنها را پذیرش کرد که نرخ پذیرش این دانشگاه را به 4/3 درصد می‌رساند. با وجود این که این آمار در دانشگاه استنفورد و مؤسسات آموزش عالی دیگر هر سال کاهش می‌یابد؛ اما نتایج امسال بسیار خبرساز شده است.


به همین دلیل استنفورد پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که دیگر آمار پذیرش و تقاضانامه‌های جدید خود را منتشر نمی‌کند.


این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: وقتی که استنفورد نرخ پذیرش و تقاضانامه‌های تحصیلی را در طول دوره ثبت‌نام منتشر می‌کند، بازخوردهای مناسبی دریافت نمی‌کند. این امر تنها منجر به ایجاد موجی از داستان‌هایی در سایت‌های خبری می‌شود که کدام دانشگاه بیشترین تقاضا و کدام دانشگاه کمترین نرخ پذیرش را داشته است. این جریان باعث نمی‌شود دانشجویان دانشگاهی مناسب با علایق و نیازهایشان پیدا کنند. دانشجویان باید بدانند وقتی برای استنفورد تقاضانامه می‌فرستند به دلیل رقابت بالا و نرخ پذیرش پایین این دانشگاه نیست. استنفورد دانشجویانی متعهد از پیش‌زمینه‌های مختلف می‌خواهد که قدر فرصت‌های مطالعاتی در این دانشگاه را بدانند.


با وجودی که استنفورد اعلام کرده که دیگر آمار پذیرش و تقاضانامه‌ها را اعلام نمی‌کند اما قرار نیست این ارقام را به‌صورت راز نگه دارد. این دانشگاه همچنان آمار خود را به دولت فدرال گزارش خواهد داد. همچنین این اطلاعات در اختیار سازمان‌هایی که رتبه‌بندی سالانه دانشگاه‌ها را انجام می‌دهند نیز قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/4056/4021/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته