دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با آنا؛

توزیع کالای اساسی راهکار موقتی است/ بنگاه‌داری بانک‌ها چالش مهم اقتصاد

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه توزیع 25 قلم کالای اساسی از سوی دولت در بین مردم به‌منظور مبارزه با گرانی و احتکار است، گفت: به نظر من در شرایط کنونی این راهکار دولت مناسب است اما نکته مهم اینجاست که اجرای این راهکار تا چه مدت زمانی می تواند تداوم داشته باشد.
کد خبر : 308002

مهدی پازوکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه راهکار دولت به منظور توزیع 25 قلم کالای اساسی در بین همه مردم کوتاه و موقتی است، گفت: اصلاح ساختار اقتصادی توام با مبارزه پول‌شویی در بانک‌ها از اولویت‌های مهم اقتصاد ایران در شرایط کنونی است.


وی با اشاره به اینکه توزیع 25 کالای اساسی از سوی دولت در بین مردم به منظور مبارزه با گرانی و احتکار است گفت: به نظر من در شرایط کنونی این راهکار دولت مناسب است اما نکته مهم اینجاست که اجرای این راهکار تا چه مدت زمانی می‌تواند تداوم داشته باشد.


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: مجلس شورای اسلامی در جایگاه قانون‌گذاری باید در اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور به دولت کمک کند. بهطور مثال یکی از مهم‌ترین اصلاحات اقتصادی موضوع هدفمندی یارانه‌ها است.


پازوکی گفت: بنده کشوری را سراغ ندارم که به حدود 96 درصد از مردم خود یارانه بپردازد ولی متاسفانه در کشور ما هنوز شاهد وقوع چنین اتفاقی هستیم.


وی تصریح کرد: تغییر رویه در سیاست‌ خارجی باید مدنظر سران قوا قرار بگیرد تا شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم.


استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم بنگاه‌داری بانک‌های دولتی و خصوصی گفت: نظام‌ بانکی کشور سال‌هاست که درگیر موضوع بنگاه‌داری بانک‌ها است و تداوم این موضوع موجب شده تا پول‌شویی و فسادهای مالی در بانک‌های کشور رخ دهد.


این اقتصاددان برجسته با انتقاد از این موضوع که بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور متعلق به یک بانک است گفت: سوءمدیریت و بی‌تدبیری در حوزه‌های پولی و بانکی هر کشور بزرگترین جهالت اقتصادی است.


انتهای‌پیام/خ


انتهای پیام/

برچسب ها: توزیع مردم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته