دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1397 - 03:00
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا:

خدمت‌رسانی گروه جهادی شهید هاشمی به مناطق محروم استان همدان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا از خدمت‌رسانی گروه جهادی شهید هاشمی به 6 روستا در مناطق محروم استان همدان خبر داد.
کد خبر : 307463

سینا امیری در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: گروه جهادی دانشجویان این دانشگاه با نام شهید هاشمی، متشکل از دانشجویان دختر و پسر ٢٠ مرداد ماه به ٦ روستا قره دای، قل قل آباد، مرغ آباد، صید آباد، امیر آباد و قموشانه از روستاهای محروم توابع شهرستان فامنین اعزام شده و تا ١٠ شهریور ماه مشغول خدمت‌رسانی خواهند بود.


وی افزود: ٧٠ نفر از دانشجویان پسر، طی ٣ هفته اعزام و همچنین 70 نفر از دانشجویان دختر نیز طی ٢ هفته به منطقه موردنظر اعزام شده‌اند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه دانشجویان پسر به فعالیت‌های عمرانی می‌پردازند اظهار کرد: این گروه در حال حاضر مشغول ساخت یک باب منزل در روستای امیرآباد هستند.


وی گفت: در بخش ساخت و ساز، مهندسانی از سازمان نظام مهندسی و بسیج مهندسین ضمن مشارکت در کار، نظارت مستمر بر امور ساخت این منزل مسکونی را برعهده دارند.


به گفته امیری، خواهران گروه جهادی نیز برای کودکان، نوجوانان و بانوان، برنامه‌های فرهنگی نظیر آموزش قرآن و اجرای مراسمات فرهنگی، موضوعات بهداشتی، مسائل درسی، کارهای هنری، اشتغال‌زایی و احکام بانوان و همچنین مسائل همسرداری و تربیت فرزند انجام می‌دهند.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا درباره تأمین هزینه‌های اردوی جهادی تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های این اردوی جهادی از طریق سپاه انصارالحسین(ع) همدان، بخشی از دانشگاه بوعلی سینا و بخش دیگری نیز از سوی خیرین تأمین می‌شود.


وی اضافه کرد: یک روحانی از بسیج طلاب نیز همراه خواهران اعزام شده که وظیفه برگزاری نماز جماعت و اجرای فعالیت های فرهنگی را بر عهده دارد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته