صدور فرهنگ ایران به خارج از کشور در قالب بازیهای موبایلی
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، شرکت نارین ایده پاسارگاد 6 سال پیش توسط چند جوان بااستعداد و علاقهمند به حوزه فناوری اطلاعات تأسیس شد و با توجه به تمایل جامعه به سمت گوشی موبایل، فعالیتهای خود را روی ارائه خدمات بر بستر متمرکز کرد. در سالهای اول، سرویسهای مبتنی بر متن ارائه میشد ولی در سالهای اخیر این مجموعه بیشترین فعالیت خود را روی تولید و انتشار بازیهای موبایل متمرکز کرده است.
محسن تسخیری، مدیرعامل این شرکت در این مورد گفت: ابتدا با شناسایی محتوای مورد نیاز جامعه، خدمات مبتنی بر متن در حوزه سلامت، آموزش، سرگرمی و بازی و در قالب پیامهای متنی در اختیار کاربران قرار میدادیم. ولی اکنون بیشترین خدماتی که بر بستر موبایل ارائه میدهیم، بازیهای موبایلی است که اگر بخواهم چند نمونه از آنها را مثال بزنم، یکی «کلش آو زامبی» است که در دو سال اخیر جزو پنج بازی پرفروش کافه بازار است که با کمک یکی از استودیوهای بینالمللی ساخته شده است و همچنان هم یکی از محصولات موفق داخلی به شمار میرود.
وی افزود: یکی دیگر از محصولات موفق شرکت ما در یک سال اخیر «دیجی بازی» است که در واقع یک مجله بازی است که به صورت جامع همه نیازهای گیمرها را مرتفع کند. دیجی بازی اپلیکیشنی است که هم بازی دارد، هم اخبار و ترفندهای بازی و همچنین نحوه استفاده از بازی به صورت ویدئویی، ویدئوهای سرگرمی و مسابقات آنلاین را برای علاقهمندان ارائه میدهد. در واقع تلاش کردیم که در این اپلیکیشن تمام نیازهای کاربر مرتفع شود.
به گفته تسخیری، این شرکت چند بازی در سطح استار و جهانی منتشر کرده است که به غیر از کلش آو زامبی میتوان به بازی رویای تاج و تخت اشاره کرد. این شرکت بیشتر روی ساخت بازیهای کژوال تمرکز کرده و تاکنون نزدیک به 40 بازی از این نوع منتشر کرده است. بازیهای کژوال بازیهایی هستند که در عین سادگی، سناریوهای جذابی دارند.
وی در مورد آینده این شرکت گفت: دو استراتژی اصلی برای ادامه این شرکت داریم؛ یکی این که بهترین ناشر بازیها در کشور باشیم زیرا در سالهای اخیر این خلاء بهخوبی دیده میشود و با وجودی که خوشبختانه فناوری تولید بازی را در کشور داریم در زمینه فروش و عرضه تجاری هنوز چالش داریم و بازیهای خوب داخلی با فروش مناسبی همراه نیستند.
وی افزود: استراتژی دوم این است که از بستر تولید بازی کشور در سطح بینالمللی استفاده کنیم. شروع این ماجرا از سال 1396 آغاز شد و با استقبال خوبی هم همراه بود و در همین راستا امسال هم میخواهیم انتشار بازی را با قدرت بیشتری در سطح بینالمللی ادامه دهیم.
وی با اشاره به این که با بنیاد بازیهای رایانهای چند نوع همکاری دارند، گفت: در بحث برگزاری مسابقات آنلاین و انتشار بازیهای خارجی در داخل با این بنیاد توافقهایی داشتیم. همچنین در تسهیلات و مجوزهایی که بنیاد ارائه میدهد نیز با بنیاد در ارتباطیم تا بتوانیم مجوزهایی را دریافت کنیم تا خدمات را به شکل مناسبتری ارائه دهیم.
تسخیری در مورد دلیل انتخاب این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای برتر پارک فناوری گفت: در سال گذشته بحث صادرات بینالمللیمان را شروع کردهایم و درآمد خوبی برایمان ایجاد کند.
به گفته وی، این بازی معمولاً به کشورهایی چون سوریه، نیجریه، الجزایر صادر میشوند و این شرکت سعی دارد در کنار سرگرمی، حدود اخلاقی و فرهنگی کشورمان را صادر کنیم.
انتهای پیام/4056
انتهای پیام/