دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1397 - 17:10
درآیین برگزیدگان هفدهمین جشنواره پایان نامه‌های برترقرآنی مطرح شد؛

دانش قرآنی مهم‌ترین زمینه الهام‌بخشی و بهره‌برداری درعلوم مختلف است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر الهام‌بخشی و بهره‌برداری ازکتاب آسمانی قرآن درسایرعلوم مختلف تاکید کرد.
کد خبر : 307329

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلامرضا غفاری در آیین هفدهمین جشنواره برگزیدگان پایان‌نامه‌های برتر قرآنی کشور ضمن تبریک به برگزیدگان این جشنواره گفت: بی‌تردید در مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نظام آموزش عالی کشور، فعالیت‌های قرآنی از جایگاه مهمی برخوردار است زیرا از هر زاویه به این مقوله ورود کنیم، استفاده از دانش قرآنی می‌تواند مهم‌ترین زمینه الهامبخشی در سایر دانش‌ها را فراهم کند.


وی با تأکید بر اینکه باید نگرش استفاده از دانش‌ قرآنی را در بخش‌های مختلف جامعه گسترش دهیم، گفت: در عرصه فعالیت‌های قرآنی چه در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و ترویجی زمینه کار و فعالیت فراوان است و اگر به دنبال آن هستیم که از فضای مطلوب اجتماعی و فرهنگی برخوردار باشیم لازم است فعالیت‌های قرآنی را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تقویت کنیم.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به برخی از هنجارهای موجود در جامعه اشاره کرد و توضیح داد: اگر بپذیریم آنچه که در قرآن آمده، می‌تواند مهم‌ترین راهنمای زندگی بشر باشد، آنگاه حساسیت‌ها و توجه‌ها به تقویت فعالیت‌های قرآنی در رشته‌های تحصیلی و سایر علوم افزایش می‌یابد.


وی اظهار کرد: در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی مانند روانشناسی و جامعه‌شناسی می‌توان شاهد اثربخشی مطلوب فعالیت‌های قرآنی باشیم.


غفاری به نحوه انتخاب پایان‌نامه‌های برتر قرآنی اشاره کرد و افزود: براساس فراخوان اعلام شده در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ از دانشگاه‌ها، تعداد ۲۶۷ پایان‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۵۶ مورد مربوط به رساله‌های دکتری و ۲۱۱ مورد مربوط به رساله‌های کارشناسی ارشد بودند که توسط هیأت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: پایان‌نامه‌ها توسط چهار داور مورد ارزیابی قرار گرفت. این داوران را اغلب استادان دانشگاهی با مرتبه‌های علمی دانشیاری و استاد تمام تشکیل می‌‌دادند. در این میان پنج رساله در مقطع دکتری و پنج رساله در مقطع کارشناسی ارشد برگزیده شد.


در این آیین از برگزیدگان هفدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی کشور تقدیر و تجلیل شد.


انتهای پیام/4007


انتهای پیام/

برچسب ها: غلامرضا غفاری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته