دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1397 - 16:00
10 روز حرکت جهادی؛

دانشجویان جهادی گروه معین در مناطق محروم استان خوزستان چه کردند؟

گروه جهادی معین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اردوی جهادی خود را در مناطق محروم استان خوزستان برگزار کردند.
کد خبر : 306407

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پنجمین اردوی گروه جهادی معین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از ۱۸ تا ۲۷ مرداد ماه در مناطق محروم استان خوزستان در سه بخش عمرانی، فرهنگی و بهداشت و سلامت در روستای للر شهرستان اندیکا انجام شد.



در این اردوی جهادی حدود ۵۰ نفر از دانشجویان، از سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم حضور پیدا کرده بودند.


گروه عمرانی، بازسازی و مرمت مدرسه روستا که شرایط نامناسبی داشت را در دستور کار خود قرار دادند، مدرسه‌ای که 170 دانش آموز در آن به تحصیل می‌پردازند. تعمیر سرویس بهداشتی، مرمت دیوارهای مدرسه، رنگ‌آمیزی و مرمت دیوارهای داخلی مدرسه و سیم‌کشی برق مدرسه از اقدامات گروه عمرانی در این مدرسه بود.




در بخش فرهنگی اردو برنامه‌هایی برای چهار رده سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان ، بزرگسالان طراحی شده بود که در بین این برنامه‌های انس با قرآن، امام‌شناسی، احکام و مبانی اعتقادی، آموزش کاردستی و کارهای هنری، مهارت‌های زندگی، بهداشت فردی، با استقبال زیاد مواجه شد.



در بخش سلامت نیز ضمن بازدید از خانواده‌های روستا و بررسی وضعیت سلامت خانوار روستا و ارائه خدمات مشاوره درمانی و اعطای داروهای مورد نیاز به خانواده‌های بی‌بضاعت انجام شد. بررسی وضعیت شنوایی، بینایی و انجام غربالگری و امور ارتوپدی روستاییان نیز از جمله اقدامات گروه سلامت بود. از تیم سلامت گروهی به صورت مستقر در واحد خانه بهداشت روستا، خدمات درمانی ارائه می‌دادند که در این مدت چند مورد گزیدگی و مواردی بیمار اورژانسی تحت درمان قرار گرفتند.




انتهای پیام/ 4007


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته