دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1397 - 14:45
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل:

برگزاری کمپین وحدت و مقاومت در نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه مستقل/ توجه ویژه به موضوع وحدت در جهان اسلام

عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: در نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به ایجاد وحدت در جهان اسلام توجه ویژه شده است.
کد خبر : 305692

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علیرضا فیروزی در نشست خبری نوزدهمین نشست سالانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که صبح امروز برگزار شد، گفت: دو ویژه‌برنامه برای نوزدهمین نشست اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل تدارک دیده شده است.


وی با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه دومین دوره نشریات دانشجویان مستقل در حاشیه این برنامه برگزار می‌شود، گفت: این برنامه در روز سوم شهریور در دانشگاه رازی به اجرا در خواهد آمد.


عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، در ادامه افزود: این دوره با شعار نشریه مستقل، نقد آزادانه و مشی عدالت‌خواهانه برگزارمی‌شود که از مدتی قبل فراخوان آن منتشر شده بود.


وی، با اشاره به اینکه بیش از 50 عنوان نشریه به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شده، اضافه کرد: آثار جشنواره در سه محور عدالت‌خواهی، اقتصاد مقاومتی، جهان اسلام بررسی می‌شود و مسائل حقوقی از مهم‌ترین محورهای آن خواهد بود.


فیروزی افزود: خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، تیتر، تصویرسازی و کاریکاتور از جمله بخش‌هایی است که دانشجویان در آن با هم به رقابت می‌پردازند. مرحله اول داوری این آثار، انجام شده است و پس از بررسی نهایی، تندیس جشنواره به برگزیدگان، تعلق خواهد گرفت.


عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به روند برگزاری نشست سالانه اتحادیه گفت: در این نشست عزت‌الله ضرغامی، کریمی قدوسی، حاجی دلیگانی، محمدمهدی زاهدی، پورابراهیمی و فلاحت‌پیشه از نمایندگان مجلس سخنرانی خواهند کرد. همچنین سخنگوی شورای نگهبان و حجت‌الله عبدالملکی عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) هم از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.


وی تأکید کرد: از آیتم‌های دیگری که برای این نشست تدارک دیده شده، می‌توان به ویژه‌برنامه فرهنگی،‌ یادواره شهدا و ویژه‌برنامه بین‌الملل اشاره کرد.


فیروزی در مورد اجرای ویژه‌برنامه بین‌الملل گفت: در این حوزه، دومین نشست سالانه خود را تجربه می‌کنیم و برنامه جبهه جهانی مقاومت از برنامه‌های اساسی ماست.


عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، با اشاره به اینکه نخستین دوره اردوی جهانی جهاد اکبر در مشهد برگزار شده است ادامه داد: برگزاری نشست سالانه ویژه‌برنامه بین‌المللی وحدت و مقاومت در این جشنواره نیز از عمده برنامه‌هاست.


فیروزی به حضور نمایندگان اهل سنت در این نشست اشاره کرد و افزود: در مقطع کنونی نقش وحدت و مقاومت بسیار حائز اهمیت است و از سوی دیگر اختلافات کلیدی در جوامع مسلمان دیده می‌شود. این مسئله توسط برخی کشورهای اسلامی دامن زده شده و متأسفانه وحدت نادیده گرفته شده است.


وی افزود:‌ ایران به عنوان پرچم‌دار اتحاد بین کشورها پا به عرصه گذاشته و اقدامات زیادی انجام داده و سبب هم‌گرایی شده است. ما هم به عنوان اتحادیه انجمن‌های اسلامی و مجموعه‌ای مؤثر، احساس وظیفه کرده و بر جمع‌بندی و وحدت رویه و مقاومت تأکید می‌کنیم. به همین دلیل از دو تن از چهره‌های شاخص اهل سنت حجت‌الاسلام مولوی نذیر احمد سلامی از نمایندگان خبرگان و علمای برجسته جهان اسلامی از سیستان و بلوچستان و ماموستا مصطفی شیرزادی امام‌جمعه مریوان دعوت کردیم تا با حضور در این مراسم مباحث وحدت‌آفرین را مطرح کنند.


فیروزی گفت: به برگزاری کمپین وحدت و مقاومت اشاره کرد و گفت کمپین وحدت و مقاومت، ارتباط با دانشجویان جهان اسلام و دعوت از دانشجویان مسلمان خارج از ایران از دیگر فعالیت‌های ما به حساب می‌آید.


این فعال دانشجویی گفت:‌ همچنین در این نشست از کتاب «نقاب‌ها» اثر محمدعلی الفت‌پور برای اولین بار رونمایی خواهد شد.


وی تأکید کرد: برگزاری انتخابات شورای مرکزی و معرفی اعضای جدید این شورا از برنامه‌های مهم دیگری است که در پایان این نشست خواهیم داشت.


انتهای پیام/4060/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: وحدت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته