دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1397 - 05:45
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

فرهنگ‌سازی، بزرگترین خدمت گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق محروم

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: گروه‌های جهادی باید رفع محرومیت را از ذهن ساکنان منطقه به ویژه جوانان آغاز کنند و این فرهنگ‌سازی باید صورت بگیرد که مردم بدانند فقط خودشان  توان رفع محرومیت‌ و مشکلات را دارند.
کد خبر : 304883

مهدی بختیاری‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: محرومیت را وقتی از پایتخت به سمت مرز‌های کشور حرکت می‌کنیم، کاملا لمس خواهیم کرد؛ البته نباید زیاد سیاه‌نمایی شود اما در بیشتر روستا‌های مرزی محرومیت از جهات مختلفی مشخص است.


وی افزود: برخی از مردم این مناطق، تسلیم محدودیت‌‌ها و محرومیت شده‌اند و از نظر فکری آن را پذیرفته‌اند که نمی‌توانند حتی کار ساده‌ای جهت رفع محرومیت منطقه خود کنند و حتما باید مُنجی باشد و ساده‌ترین کارها را برایشان انجام دهد.


مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: یکی از اقداماتی که لازم است گروه‌های جهادی در مناطق محروم انجام دهند، رفع محرومیت ذهنی ساکنان منطقه به ویژه جوانان است.


بختیاری‌زاده ادامه داد: این فرهنگ‌سازی باید صورت بگیرد و جا بیفتد که مردم بدانند فقط خودشان می‌توانند محرومیت منطقه را برطرف کنند.


وی در پایان گفت: اگر گروه جهادی بتواند این نوع تفکر را در منطقه تثبیت کند، کارکرد مفیدی داشته است وگرنه با چند صد ویزیت بیمار، ساخت پل و کانال آب و چند برنامه فرهنگی به صورت مقطعی یا حتی اشتغال‌زایی در منطقه نمی‌توان ادعا کرد کار ویژه‌ای شکل گرفته و محرومیت از منطقه رخت بربسته است.


انتهای پیام/4060/4007


انتهای پیام/

برچسب ها: گروه جهادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته