دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مرداد 1397 - 14:00
در نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز؛

بومی‌سازی صفحات جاذب خورشیدی

شرکت دانش‌بنیان فراسوسپهر آریا از پارک علم و فناوری اصفهان صفحات جاذب خورشیدی‌ای را بومی‌سازی کرده است که در آبگرم‌کن‌های خورشیدی به کار می‌روند و گرما را به آب انتقال می‌دهند.
کد خبر : 301398

میثم صادقی، کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و مدیرعامل شرکت فراسوسپهر آریا، در گفتگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا گفت: «شرکت ما در زمینه تولید صفحات جاذب خورشیدی فعالیت دارد که در آبگرم‌کن‌های خورشیدی صفحه تخت استفاده می‌شود. هدف ما در درجه اول بومی‌سازی دانش فنی و در درجه دوم جلوگیری از خروج ارز و واردات کالاهای مشابه از کشورهای ترکیه، چین سوئد، اتریش و آلمان است».


وی افزود: «شرکت ما علاوه بر گرمایش خورشیدی در زمینه برق خورشیدی نیز فعالیت می‌کند. همچنین دارای سه تائیدیه دانش‌بنیان در حوزه صفحات جاذب خورشیدی، آبگرم‌کن‌های خورشیدی و تکنولوژی‌ ساخت این دو محصول دارد».


وی ادامه داد: «فرق پنل‌های خورشیدی با جاذب‌های خورشیدی در این است که پنل‌ها از انرژی خورشیدی برق تولید می‌کند اما جاذب‌ها انرژی خورشیدی را جذب می‌کنند و آب گرم تولید می‌کنند».


صادقی گفت: «شرکت فراسوسپهر آریا از سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر در پارک علم و فناوری اصفهان مستقر است. تاکنون در چند پروژه مسکونی و نظامی از این سیستم‌های جاذب خورشیدی استفاده کرده‌ایم».


وی افزود: «امیدواریم مسئولان از محصولات داخلی که از نظر کیفی توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند، حمایت کنند و استفاده از آنها را در اولویت قرار دهند. ارگان‌های دولتی موظف به استفاده و خرید از شرکت‌های داخلی شوند تا این شرکت‌ها زنده بمانند».


انتهای پیام/4056/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته