دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1397 - 11:15

آئین گشایش موزه علوم و فناوری شعبه فرهنگسرای رازی

دومین شعبه موزه ملی علوم و فناوری توسط موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با همکاری فرهنگسرای رازی و فروشگاه کتاب و فرآورده‌های فرهنگی آموزشی فرهنگان در محل فرهنگ‌سرای رازی افتتاح می‌شود.
کد خبر : 301054

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 با اعلام خبر گشایش شعبه فرهنگان موزه علوم و فناوری اعلام کرد موزه علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه فیزیکی و ایجاد عدالت آموزشی برای مناطق شهر تهران که از امکانات کمتری برخوردارند اقدام به تجهیز شعبه فرهنگان فرهنگسرای رازی در مساحتی بالغ بر 700 مترمربع کرده است.


بختیاری در ادامه با ارائه توضیحاتی ضمن بر شمردن خصوصیات منطقه، ارتقای بینش علمی جامعه، آگاهی اجتماعی از پیشینه و سیر تاریخی رشد و تحول علم و فناوری و گسترش فرهنگ علمی را از جمله دیگر اهداف افتتاح این موزه برشمرد و بر ضرورت افزایش چنین مکان‌هایی در منطقه تاکید کرد.


وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه توضیحاتی در خصوص این نمایشگاه پرداخت اظهار کرد: «این موزه در هفت بخش مکانیک، هم‌زیستی با زلزله، هوا فضا، ذکریای رازی، الکترو مغناطیس، فناوری‌های بومی، ریاضی و تک اثرهایی مانند آینه‌های اگوستیک و تابلوهای خطای دید افتتاح خواهد شد. در این موزه امکان برپایی جنگ‌های علمی، نمایش فیلم‌های علمی و سه‌بعدی برای بازدیدکنندگان فراهم است، در عین حال در طبقه همکف این موزه کتاب‌فروشی بزرگی به مساحت هزار 200 متر مربع برای علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی، محصولات، کتاب‌های مختلف و فرآورده‌های فرهنگی ارائه می‌کند».


اکبر بختیاری ضمن تبیین فعالیت‌های گفته‌شده در ادامه اعلام کرد که در مراسم افتتاحیه از چهار نفر از دانش‌آموزان نخبه منطقه 11 تقدیر به عمل خواهد آمد.


این موزه در روز 15 مرداد ماه ساعت 10 صبح در محل کتابخانه فرهنگان واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، انتهای شهید مرادی نبش هلال احمر افتتاح می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات با تلفن 55423353 تماس بگیرند.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته