دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1397 - 07:35

رمز شادی چیست؟

دانشمندان بالاخره موفق شدند به راز شاد زیستن پی ببرند. برای شاد بودن تنها باید یک کار ساده انجام بدهید.
کد خبر : 300731

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که تقویم‌‌تان می‌تواند لذت فعالیت‌های جذاب و آرامش‌دهنده زندگی شما را کم کند یا حتی از بین ببرد.


پروفسور مالکوک از دانشگاه اوهایو که در زمینه مدیریت زمان مطالعه می‌کند، به این نتایج دست یافته است. به گفته وی، وقتی برای اوقات فراغت‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید از آنها کمتر لذت می‌برید.


بنابراین باید اجازه بدهید فعالیت‌های تفریحی‌تان خود به خود اتفاق بیفتند.


حالا چرا این اتفاق می‌افتد؟ چون ما تمایل داریم به همه فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده خود به یک چشم نگاه کنیم، فرقی ندارد که وقت دندان‌پزشکی باشد یا ملاقات با یک دوست قدیمی. به همین دلیل هم یک فعالیت لذت‌بخش به یک وظیفه تبدیل می‌شود.


نتایج این مطالعه نشان می‌دهد وقتی برای اوقات فراغت‌مان برنامه‌ریزی می‌کنیم، به طور ذهنی فکر می‌کنیم که بخشی از فهرست کاری ماست و موظف به انجام آن هستیم. به همین دلیل هم از لذت آنها کاسته می‌‌شود.


به گفته مالکوک، اغلب مردم فعالیت‌هایشان را پشت سر هم ردیف می‌کنند چرا که می‌ترسند قادر به تمام کردن آنها نباشند. وی معتقد است برنامه‌ریزی بیش از حد برای اوقات فراغت نشان می‌دهد که برای ما دستاورد مهم‌تر از احساس شادی و خوشحالی است.


برای اکثر انسان‌ها سودمندی چنان حائز اهمیت است که حتی دوست دارند در اوقات‌فراغت‌شان نیز سودمند واقع شوند. به همین دلیل بیشتر کار می‌کنیم و کمتر لذت می‌بریم.


انتهای پیام/4021



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته