دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مرداد 1397 - 14:30

دروغ گفتن با زبان دوم راحت‌تر است

دانشمندان آلمانی می‌گویند افراد می‌توانند با زبان دوم بهتر دروغ بگویند چرا که فاصله احساسی آنها با کلمات بیشتر است.
کد خبر : 300076

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از دیلی‌میل، نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که دروغ گفتن در زبان‌های خارجی برای مردم راحت‌تر است.


براساس یافته‌های اخیر افرادی که توانایی صحبت کردن به چند زبان مختلف را دارند، در زبان‌های خارجی راحت‌‌تر دروغ می‌گویند چرا که گسیختگی احساسی فرد با کلمات خارجی بیشتر است.


زبان مادری فرد ارتباط نزدیکی با احساسات وی دارد که این امر فرد را آسیب‌پذیرتر می‌کند بنابراین در هنگام صحبت با زبان مادری صادق‌‌تر و راست‌گوتر هستیم. اما این شرایط در زبان دوم یا سوم صدق نمی‌کند.


برخلاف زبان مادری، زبان‌های خارجی با تفکر منطقی فرد ارتباط دارد. به گفته دانشمندان، این امر به مردم کمک می‌کند تا راحت‌تر دروغ بسازند و بگویند.


در مطالعه اخیر دانشمندان از 135 آلمانی زبان با سطح انگلیسی خوب خواستند تا به هر دو زبان دروغ بگویند، سپس حقیقت را بیان کنند.


نتایج این تحقیقات نشان داد که دروغ گفتن در زبان دوم برای آلمانی‌ها راحت‌تر است. انرژی لازم برای دروغ گفتن در هر دو زبان به یک اندازه است اما وقتی فرد انگلیسی صحبت می‌کند، هزینه مغزی برای دروغ گفتن کمتر است.


برای آزمایش این نظریه، دانشمندان از داوطلبان سوالات مختلفی پرسیدند و از آنها خواسته شد تا به هر سوال یک پاسخ راست و یک پاسخ دروغ بدهند.


نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که چرا افراد خارجی در هنگام صحبت به زبان غیرمادری بی‌ثبات به نظر می‌رسند.


به گفته محققان یکی از نشانه‌های دروغ گفتن این است که فرد در هنگام ادای کلمات بیش از اندازه تلاش می‌کند. با وجود این که گفتن حقیقت یا دروغ به یک ‌اندازه‌ تلاش نیاز دارد اما تشخیص حرف دروغ تنها براساس گفتار فرد خارجی کار دشواری است.


انتهای پیام/4021


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته