دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مرداد 1394 - 14:51
در راستای شعار «فناوری برای همه»

غول‌های سیلیکون‌ولی، متعهد به توسعه فناوری‌ مخصوص معلولان

هرچند که معلولان اقلیت جمعیت را تشکیل می‌دهند، بر اساس این اصل که فناوری‌ها باید برای تمامی افراد قابل دسترسی و مورد استفاده قرار گیرد، غول‌های سیلیکون‌ولی خود را متعهد کرده‌‌اند که بیشتر روی فناوری‌هایی تمرکز کنند که به درد افراد معلول می‌خورد.
کد خبر : 29782

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از هافینگتون‌پست، با وجود افزایش روزافزون ابزارها و فناوری‌ها، هنوز نبود ابزارهای تخصصی برای افراد معلول خودنمایی می‌کند و توسعه قابل دسترس یکی از موانع بر سر راه ساخت فناوری است که همه بتوانند از آن استفاده کنند.


غول‌های فناوری در آستانه 25‌امین سالگرد تصویب قانون حمایت از معلولان آمریکا که تبعیض میان براساس معلولیت ذهنی و جسمی را ممنوع می‌کند، تعهد کرده‌اند که ابزارهای قابل استفاده برای این قشر از جامعه توسعه دهند.


شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک، مایکروسافت، دراپ‌باکس، یاهو و لینکداین هم‌پیمان شده‌اند تا با کمک گروه‌های حامی افراد معلول و موسسات آموزشی، پروژه «دسترس‌پذیری آموزش» را اجرا کنند. هدف از اجرای این پروژه، آموزش مهندسان، طراحان و محققان برای افزایش دسترس‌پذیری فناوری و همچنین «فکر کردن و ساختن ابزارهای جامع» است.


این شرکت‌ها در بیانیه‌ای، اساس و موضوعات این همکاری‌ها را اینگونه توضیح دادند: «ما معتقدیم که فناوری با فرهنگ، جامعه، و کار ما عجین شده است و باید برای تک تک ما کاربرد داشته باشند؛ به ویژه برای افراد ناتوان و معلول. با وجود اینکه پیشرفت‌های بسیاری در زمینه کاربردها و استانداردهای فناوری داشته‌ایم، در توسعه فناوری‌های نوظهور و مدرن، بحث دسترسی‌پذیری هنوز هم سیستمیک نشده است».


آنها همچنین اعلام کردند: «امروزه، دانش توسعه دسترس‌پذیر به تعداد انگشت‌شماری از کارشناس حوزه محدود می‌شود. برای جهانی شدن هدف دسترس‌پذیر کردن فناوری‌ها برای تمامی افراد جهان، باید تخصص‌ها را در این صنعت افزایش دهیم. دسترس‌پذیری باید شریان اصلی این صنعت شود. برای ایجاد زیرساخت برای فناوری در دسترس، باید در دانشگاه‌های مطرح جهان همانند استنفورد و کارنگی ملون، اصول طراحی جامع بیشتر مورد توجه قرار گیرد و کورس‌های آموزشی مرتبط برای دانشجویان علوم کامپیوتر و طراحی برگزار شود».


شرکت‌های فناوری همچنین اعلام کردند که باید چارت‌های شغلی استانداردشده‌ای تعریف شود که برمبنای دانش دسترس‌پذیری باشند.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته