دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 15:23
معاون فرهنگی دانشگاه تهران:

بازنگری قوانین مربوط به دانشجویان شاهد و ایثارگر مبتنی‌بر توانمندسازی آنان باشد

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب لازم است بازنگری اساسی درباره مدیریت و اجرای قوانین مربوط به دانشجویان شاهد و ایثارگرصورت گیرد؛ البته این بازنگری‌ها باید مبتنی‌بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر باشد.
کد خبر : 295691

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجید سرسنگی در گردهمایی مدیران اداره کل شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون سیاست‌ها و قوانین برای خدمت‌رسانی دانشجویان شاهد و ایثارگر وضع شده است اما بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب لازم است بازنگری اساسی درباره مدیریت و اجرای این قوانین صورت گیرد. البته این بازنگری‌ها باید مبتنی‌بر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر باشد.


وی افزود: اینکه تنها به تسهیل ورود دانشجویان شاهد و ایثارگر بپردازیم و به کیفیت آموزشی و تحصیل آنها اهمیتی قائل نشویم نه تنها برای دانشجویان شاهد و ایثارگر خدمت مناسبی نیست بلکه بهره‌برداری از استعدادهای آنها را نیز کاهش می‌دهد.


معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان سخنان خود گفت: بسیاری از مشکلات جامعه و به ویژه مشکلاتی که در حوزه فرهنگ وجود دارد با پاسداشت الگوهای فرهنگی جامعه مانند شهدا، ایثارگران و جانبازان قابل حل است.


لزوم هم‌افزایی مدیران شاهد و ایثارگر برای ارائه خدمات کیفی به دانشجویان


محمدرضا علم معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در ادامه این گردهمایی، اظهار کرد: از نزدیک شاهدیم که مدیران شاهد و ایثارگری که مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی به دانشجویان شاهد و ایثارگر هستند، سعی در ارائه بهترین خدمات رفاهی و آموزشی را دارند.


وی افزود: در پایان 40 سال گذر از انقلاب اسلامی قرار داریم و باید جنبه‌های شعاری این گونه گردهمایی‌ها و نشست‌ها را کم کنیم و هر چه بیشتر به واقعیات توجه نماییم.


معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: امیدوارم در پایان گردهمایی مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها خروجی به گونه‌ای باشد که خدمات بهتر و هدفمند‌تر نه لزوما بیشتر به دانشجویان شاهد و ایثارگر ارائه شود.


علم عنوان کرد: وظیفه ما لزوما این نیست که وارد بخش‌هایی از امور رفاهی شویم که سایر قسمت‌ها هم می‌توانند آن خدمات را ارائه کنند ما باید بر خدمات بهتر و با کیفیت‌تر تمرکز کنیم. به عنوان مثال مشاوره آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر خدمتی ‌است که گاهی می‌تواند سرنوشت یک جوان را تغییر دهد.


وی در پایان گفت: دادن هدیه و این گونه تشویق‌ها به دانشجویان شاهد و ایثارگر اشکالی ندارد اما اگر آنها را هدفمند کنیم بسیار موثرتر خواهد بود. بنده تقاضا دارم با هم‌افزایی و تعامل بیشتر مدیران شاهد و ایثارگر راهکارهایی ارائه دهند که بتوانیم خدمات کیفی بهتری ارائه کنیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: مجید سرسنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته