دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 07:35
در نمایشگاه اینوتکس 2018 معرفی شد؛

شتاب‌دهنده «شزان»؛ خانه نوآوری

در نمایشگاه امسال اینوتکس، چندین شتاب‌دهنده نیز شرکت کردند که یکی از آنها شتاب‌دهنده شزان نام دارد. این شتاب‌دهنده در حوزه فناوری‌های همگرا، نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی، آی‌تی و علوم شناختی، فعالیت می‌کند.
کد خبر : 295382

حامد حامدیان، مدیر توسعه اکوسیستم کارآفرینی شتاب‌دهنده شزان، در مصاحبه با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا گفت: «در شتاب‌دهنده شزان از استارتاپ‌های سخت‌افزاری و های‌تک در حوزه فناوری‌های همگرا حمایت می‌شود که شامل نانوتکنولوژی، بایوتکنولوژی (زیست فناوری)، آی‌تی و علوم شناختی می‌شود».


وی افزود: «شتاب‌دهنده شزان از سال 94 شروع به فعالیت کرده است. تاکنون 23 استارتاپ را حمایت کرده‌ایم که چندین نمونه موفق هم داشته‌ایم که توانسته‌اند از شتاب‌دهنده ما جدا شوند، سرمایه‌گذار جذب کنند و شرکت مستقلی شوند».


وی افزود: «یکی از دفترهای شتاب‌دهنده شزان در پارک علم و فناوری پردیس قرار دارد و دیگری در کارخانه نوآوری است که با شتاب‌دهنده آواتک و آواگیمز در یک مجموعه فعالیت می‌کنیم».


حامدیان ادامه داد: «از استارتاپ‌های موفق ما می‌توان به «ای‌زی سنس» اشاره کرد که گجتی برای تشخیص سریع حمله قلبی ارائه کرده است. یکی دیگر از استارتاپ‌های موفق ما نیز استارتاپ نانودیاهلث است که موفق به ساخت کیت تشخیص بیماری نفروپاتی دیابتی شده است. از دیگر استارتاپ‌های موفق ما کامپوزیست هست که کامپوزیت‌های زیست‌سازگارپذیری می‌سازد. این کامپوزیت‌ها که قابل تجزیه هستند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای یونولیت باشد و در صنعت دکوراتیو، بسته‌بندی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود».


گفتنی است که هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس 2018 از 14 تا 16 تیرماه در بوستان گفت‌وگو با حضور استارتا‌پ‌ها، شتاب‌دهنده و پارک‌های علم و فناوری برگزار شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته