دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1397 - 08:58
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی:

حل مشکلات کشور باید در دستور کار کانون‌های بسیج اساتید قرار گیرد/ ضرورت حرکت تشکیلاتی در بسیج اساتید و تشکل‌های انقلابی

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت:  اولویت امروز بسیج اساتید کشور رویکرد حل المسائلی است و همه کانون‌ها باید اولویتشان حل مسائل جامعه و کشور باشد.
کد خبر : 294105

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا،‌ محمود هاشمی در جمع شورای کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد استان البرز ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع)گفت: سنخیتی بین رویکرد فعالیت‌های تربیتی امام صادق (ع) با فعالیت‌های اساتید در دانشگاه باید وجود داشته باشد. استادان در دانشگاه باید برای تربیت دانشجو یا انسان در تراز انقلاب اسلامی، امام صادق (ع) را به عنوان اسوه و الگو مورد توجه قرار دهند.


وی به ابعاد مختلف زندگی امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: یکی از ابعاد زندگی رئیس مذهب تشیع اقدامات تشکیلاتی بود و همین امر رمز موفقیت امام صادق (ع) در نشر احادیث و روایات و تربیت شاگردانی در تراز جابربن‌حیان بود.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با کار تشکیلاتی به پیروزی رسید. این که امام خمینی(ره) فرمودند سربازان من در گهواره هستند، نشان از افق و راهبرد تشکیلاتی امام بزرگوارمان بود، لذا تشکیلات در منظومه فکری امام صادق(ع) و امامین انقلاب اهمیت داشت.


عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: گاهی به محض اینکه صحبت از تشکیلات می‌شود افکار و اذهان متوجه نمودار و چارت سازمانی است، خیر، تشکیلات صرفا این موضوعات نیست اینها بخش ملموس و آشکار تشکیلات هستند. تشکیلات دارای رکن است، یکی از مباحث مهم در کار تشکیلاتی نظم هست، منظور از نظم هر چیزی در جای خود قرار گرفتن نیست بلکه هم‌نوایی و هم‌آوایی ضرورت و اولویت کار تشکیلاتی است.


وی افزود: اگر در بسیج اساتید به دنبال تحقق منویات نائب امام زمان (عج) هستیم باید این نظم تشکیلاتی را حفظ کنیم. آهنگی که به عنوان اولویت از سازمان مرکزی بسیج اساتید نواخته می‌شود همه ملزم هستیم که در آن مسیر حرکت کنیم و اولویت امروز بسیج اساتید کشور رویکرد حل‌المسائلی است لذا همه کانون‌ها باید اولویتشان حل مسائل جامعه و کشور باشد.


هاشمی یکی دیگر از ارکان کار تشکیلاتی را وجود رهبر یا ناظر عالی دانست و اظهار کرد: ابلاغ شرح وظایف، نوع فعالیت، مسیر و آهنگ حرکت توسط رهبر تنظیم می‌شود لذا تواضع که در همه جا مورد ستایش است و از ارکان اخلاق مدیریت اسلامی محسوب می‌شود در ابلاغ امر در کار تشکیلاتی گاهی حرام است.


رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به تبعیت در کار تشکیلاتی اشاره کرد و گفت: برای اجرای ماموریت‌های محوله، مشورت موضوعی سفارش شده است اما در مقابل تبعیت از رهبر و ناظر عالی مورد تاکید است.


وی موتور محرک کار تشکیلاتی را دغدغه نامید و گفت: امروز اگر اساتید انقلابی ما در دانشگاه دغدغه‌مند باشند قطعا مسائل و مشکلات را کشف و حل خواهند کرد. علامت و نشان کار تشکیلاتی در هر سازمانی آهنگ عملکرد و فعالیت آن سازمان است لذا دربسیج اساتید اگر صدای فعالیت‌ها درآمد مشخص می‌شود که کار تشکیلاتی در حال انجام است. ضرورت اهل عمل بودن و کار تشکیلاتی نمودن باید مورد تاکید و توجه اساتید انقلابی در دانشگاه باشد.


هاشمی در پایان گفت: یکی از نیازهای بنیادین در برنامه‌ریزی آموزشی آمایش سرزمین است. تحلیل وضعیت موجود منطقه از سه حوزه نیروی انسانی، جغرافیا و فرهنگ می‌تواند انتظارات آموزش عالی را برآورده کند. لذا یکی از انتظارات مسئولان دانشگاه از بسیج اساتید در حوزه آموزش کمک به تدوین سند آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته