دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 تير 1397 - 13:29
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

راه‌اندازی دبیرخانه تامین و تولید محتوای فرهنگی و دینی در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دبیرخانه تامین و تولید محتوای فرهنگی، دینی و انقلابی واحدهای دانشگاهی و تهیه اقلام فرهنگی فاخر در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل خواهد شد.
کد خبر : 291381

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رضا نصیری در نشست خبری رونمایی از سند جامع راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که در ساختمان فرهیختگان و با حضور معاون فرهنگی و جمعی از مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، درباره برنامه‌های اداره کل فرهنگی اجتماعی اظهار کرد: که برنامه‌های فرهنگی طبق این سند در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پیگیری می‌شود و تبیین اندیشه‌های دینی از طریق اجرای طرح معرفتی 20 روزه در مشهد مقدس یکی از برنامه‌هایی است که به زودی اجرا خواهد شد که در این برنامه بحث اصلی طرح مبانی اندیشه‌های اسلامی است.


وی افزود: تشکیل حلقه‌های تبیین اندیشه و تحلیل بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تحت عنوان قطب‌نما با 100 شبکه دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی انجام خواهد شد.


تشکیل دبیرخانه تامین و تولید محتوای فرهنگی، دینی و انقلابی


مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تشکیل دبیرخانه تامین و تولید محتوای فرهنگی، دینی و انقلابی به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه اظهار کرد:‌ بناست دبیرخانه‌ای در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در حوزه تولید و تامین محتوای انقلابی برای استفاده واحدهای دانشگاهی و تهیه اقلام فرهنگی فاخر شکل بگیرد.


نصیری تصریح کرد: الگوسازی ازدواج آسان در دانشگاه آزاد از طریق برگزاری برنامه‌های ازدواج دانشجویی یکی دیگر از برنامه‌های مهمی است که در نظر گرفته‌ایم. بعد از ماه صفر به صورت فراگیر و جشنواره ملی در کل کشور این اتفاق مبارک رخ خواهد داد و از دانشگاه‌ها کاروان‌های مزدوجین به طرف مشهد مقدس حرکت خواهند کرد و در واحدها و مشهد مقدس کارگاه‌های آموزشی برای تفاهم زوجین و فرزندآوری و فرزندپروری برگزار خواهد شد.


وی کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی اسلامی را یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: این کارگاه برای افرادی که ازدواج کرده‌اند و قصد دارند با سبک زندگی حضرت زهرا (س) و سبک زندگی اسلامی آشنایی پیدا کنند، در نظر گرفته شده است.


به گفته نصیری آیین تجلیل از هنرهای عاشورایی شامل هنرهای تجسمی، فیلم، تئاتر، شعر و کتاب به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.


پیشنهاد برگزاری سومین کنگره ملی شهدای دانشجو در واحد نجف‌آباد


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: گسترش فرهنگ جهاد، ایثار، شهادت و مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو در دستور کار قرار گرفته است. دومین کنگره ملی شهدای دانشجویی امسال در مشهد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و پیشنهاد کردیم سومین کنگره به میزبانی دانشگاه آزاد در واحد نجف‌آباد که مزین به نام شهید حججی به عنوان یک اسطوره است، برگزار شود.


وی درباره برگزاری برنامه‌های با شکوه مناسبت‌های انقلابی و اسلامی تاکید کرد: چند مراسم اصلی مناسبتی مانند 13 آبان، 16‌ آذر، 9 دی، بزرگداشت ارتحال حضرت امام (ره)، روز استاد، عید سعید غدیر و روز وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان برنامه‌های اصلی مد نظر خواهد بود.


نصیری تحکیم ارتباط معنوی و بنیادین دانشگاهیان با ولایت فقیه را یکی از محورهای اصلی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: این امر با برگزاری اردوهای امام شناسی به مقصد خمین و جماران صورت خواهد گرفت. در سفری که با معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه به خمین داشتیم، مقدمات کار انجام شده و هماهنگی‌های لازم با برخی موسسات قم صورت گرفته است و به امید خدا طرح معرفتی و اردویی ویژه دانشجویان در سال جدید برگزار خواهد شد.


دومین گردهمایی اساتید راوی دفاع مقدس در اصفهان


به گفته مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری دومین گردهمایی اساتید راوی دفاع مقدس در اصفهان در نظر گرفته شده است، اولین دوره این گردهمایی نیز امسال در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.


وی افزود: رونمایی، نقد و بررسی کتاب یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی است و بناست در هر واحد دانشگاهی دو برنامه رونمایی از کتب فاخر جمهوری اسلامی برگزار شود، پیش‌بینی می‌کنیم 600 رونمایی کتاب در سال تحصیلی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، جهت طرح و نقد و بررسی کتب فاخر انجام خواهد شد، کنگره شعر دانشجویی در شیراز برگزار خواهیم کرد.


حرکت کاروان کتاب دانشگاه آزاد به سمت واحدهای شهرهای مرزی


نصیری گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از طریق برگزاری کاروان فرهنگی کتاب در دستور کار برنامه‌های فرهنگی است. با جمعی از ناشران انقلاب اسلامی رایزنی‌هایی انجام شده است که کمک کنند این کاروان کتاب از سازمان مرکزی به سمت واحدهای شهرهای مرزی حرکت نمایند و به نظر می‌رسد استقبال از این برنامه چشمگیر خواهد بود. ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از طریق برگزاری مسابقات سراسری و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه کتاب هدفمند در راستای ایجاد پاتوق‌های اندیشه در واحدهای دانشگاهی نیز از برنامه‌هایی است که در نظر گرفته شده است.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: ‌تحقق دانشگاه اسلامی و تمدن نوین اسلامی با تاکید بر تعامل موثر حوزه و دانشگاه از طریق اعزام روحانیون متخصص به دانشگاه‌ها و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ آزاد با دانشجویان در خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها در سال جدید اجرایی خواهد شد.


روایت هنری، ادبی و پژوهشی دانشگاهیان دانشگاه آزاد از فتنه 88


وی تعمیق و افزایش بصیرت دانشگاهیان و باز تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی از طریق برگزاری جشنواره سراسری هنر، ‌ادبیات و پژوهش با عنوان روایت فتنه را یکی از محورهای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: درباره فتنه سال 88 متاسفانه کار علمی و لازم صورت نگرفته است و دانشگاه آزاد اسلامی به نوبه خود کاروان‌های روایت فتنه را در کل کشور برگزار خواهد کرد.


40 واحد دانشگاه آزاد میزبان 40 نشست تخصصی انقلاب اسلامی


نصیری با با اشاره به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت اساتید دانشگاه آزاد از طریق برگزاری 40نشست‌ علمی و تبیینی با محوریت مسائل اصلی و روز انقلاب اسلامی نظیر موضوعاتی مانند تهاجم فرهنگی، تمدن اسلامی، دانشگاه اسلامی، تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب، که در سال‌های گذشته مورد تاکید حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بوده را در 40 واحد دانشگاهی در دستور کار خواهیم داشت.


برگزاری جشنواره صنایع خلاق فرهنگی در سال تحصیلی جدید


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری جشنواره صنایع خلاق فرهنگی را از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی در سال تحصیلی جدید نام برد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای دانشجویان در حوزه صنایع فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.


وی درباره این جشنواره افزود: جشنواره صنایع خلاق فرهنگی ویژه دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین رایزنی با باشگاه پژوهشگران جوان در واحد قزوین انجام شده که به یاری خدا اردوی معرفتی زیارتی در کربلای معلی برای نخبگان صورت خواهد گرفت.


مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتصاب معاونین فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از بین اعضای هیات علمی دانشگاه افرادی شناسایی شدند و در بیش از 200 واحد دانشگاهی با عنوان معاون فرهنگی منصوب شدند. در انتصاب این افراد مهم‌ترین مساله ایمان و انقلابی بودن افراد مد نظر بوده است و بعد از آن بحث کارآمدی و توانایی کار فرهنگی و خلاق بودن افراد در نظر گرفته شده است. جوانی و نشاط برای کار فرهنگی گسترده در دانشگاه یکی دیگر از معیارهایی بود که برای انتصاب این افراد در نظر گرفته شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته