دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 تير 1397 - 05:45

سلامت فیزیکی و ذهنی با ازدواج

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ازدواج می‌تواند شما را از نظر فیزیکی و ذهنی تغییر دهد.
کد خبر : 289783

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، هر ساله بسیاری از جوانان تصمیم به ازدواج می‌گیرند و شاید خودشان هم ندانند که این تصمیم چه تاثیرات طولانی مدتی بر سلامتی‌شان دارد.


دانشمندان دلایل زیادی را کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه ازدواج می‌تواند افراد را تغییر دهد. براساس باورهای قدیمی، ازدواج برای سلامت فیزیکی و ذهنی فرد مفید است. به همین دلیل هم داشتن فردی حامی به عنوان شریک زندگی باعث سلامتی شخص می‌شود.


اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که رابطه میان ازدواج، سلامت و رفاه بسیار پیچیده‌تر از آنی است که تاکنون فکر می‌کردیم.


براساس مطالعات اخیر، خطر ابتلا به نوعی از بیماری‌های قلبی در زنان و مردان متاهل کمتر از افراد مجرد است اما احتمالا افزایش وزن در افراد متاهل بیشتر است.


البته این مشاهدات برای همه افراد صدق نمی‌کند. هر ازدواجی بسته به زوجین، رابطه، برنامه‌های آینده و سبک زندگی آنها متفاوت است. به طور کلی افراد متاهل سلامت‌تر از افراد بالغ دیگر هستند.


نتایج یک مطالعه گسترده نشان می‌دهد که مزایای بهداشتی و سلامتی در افراد متاهل بزرگسال بیشتر است. در میان بزرگسالان جوان نیز افراد متاهل سالم‌تر از همسن‌وسالان مجرد خود هستند.


همچنین این تحقیقات حاکی از آن است که احتمال چاقی و اضافه وزن در افراد متاهل، به خصوص مردان، بیشتر است. هم مردان و هم زنان بعد از ازدواج کمتر ورزش می‌کنند.


همچنین احتمال استفاده مردان متاهل از مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه، مانند معاینات فیزیکی و تست سرطان، بیشتر است. خطر ابتلا مردان و زنان متاهل به انواع بیماری‌های قلبی از جمله بیماری سرخرگ محیطی، آنوریسم آئورت شکمی و بیماری بیماری سرخرگ کرونری کمتر است. اما احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد مطلقه و بیوه بیشتر است.


همچنین افراد متاهل از سلامت ذهنی بهتری برخوردار هستند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که در سال اول ازدواج هوشیاری مردان بیشتر است و زنان کمتر عصبی می‌شوند. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که در سال اول ازدواج مردان درون‌گراتر می‌شوند و از صراحت زنان نیز کاسته می‌شود.


مترجم: هانا حیدری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته