دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 تير 1397 - 05:45

مغز نئاندرتال‌ها با انسان‌های امروزی متفاوت است

دانشمندان موفق به پرورش مینی‌ مغزهای نئاندرتال‌ها در آزمایشگاه شدند تا تفاوت میان مغز آنها با انسان‌های امروزی را مشخص کنند.
کد خبر : 288869

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از Futurism، احتمالا شنیده‌اید که دانشمندان با استفاده از سلول‌های بنیادی توانسته‌اند مغزهای مینیاتوری در آزمایشگاه پرورش بدهند. حالا محققان موفق شدند مغز نئاندرتال‌‌ها را نیز در آزمایشگاه پرورش دهند. در نتیجه، حالا ایده واضح‌‌تری داریم که چرا جمعیت انسان‌های امروزی رشد پیدا کرده‌اند یا این که چگونه تبدیل به گونه غالب روی زمین شده‌ایم در حالی که باقی گونه‌های انسانی از بین رفتند.


دلیل اصلی به ساختار مغز و نحوه توسعه آن برمی‌گردد. به گفته دانشمندان، تفاوت‌های کلیدی در این میان وجود دارد که نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها، به‌خوبی انسان‌های امروزی، توانایی برقراری ارتباط نداشته‌اند. مغز آنها قادر به انجام این کار نبوده است.


انسان‌های امروزی خیلی سریع یا خیلی قوی نیستند. کشکک زانوی ما یک شوخی تکاملی است و وجود مو روی سرمان هیچ دلیل خاصی ندارد. با وجود تمام این معایب، انسان امروزی یا انسان خردمند دنیا را فتح کرد. چگونه موفق به انجام این کار شدیم؟ نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که توانایی ما در برقراری ارتباط و روابط اجتماعی بهتر از نئاندرتال‌ها بوده است.


انسان امروزی قبایل و جامعه‌های بزرگ زیادی ایجاد کرد و باعث شد که از تمامی گونه‌ها قوی‌تر عمل کنیم.


مغزهای مینیاتوری نئاندرتال‌ها که در آزمایشگاه پرورش داده شده است، شکلی پاپ کورن مانند دارد. درحالی که مغزهای مینیاتوری انسان شکل کروی دارند.


به گفته دانشمندان نحوه توسعه نورون‌ها و اتصال آنها به یکدیگر در مغز نئاندرتال‌ها مشابه توسعه نورون‌ها در افراد مبتلا به سندروم اوتیسم است.


دانشمندان اعلام کردند تشابهی بین نئاندرتال‌ها و افراد مبتلا به اوتیسم وجود ندارد بلکه شباهت‌هایی میان ساختار مغز آنها دیده می‌شود که می‌تواند بر توانایی برقراری ارتباط با دیگران تاثیر بگذارد.


مترجم: هانا حیدری



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته