دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 خرداد 1397 - 17:49
به‌نژاد خبر داد؛

دانشجویان دانشگاه تهران از ترم آینده می‌توانند غذای سلفشان را خرید و فروش کنند

دانشگاه تهران به تازگی سامانه ای جدیدی برای خرید وفروش غذاهای رزرو شده دانشجویان خود راه اندازی کرده که در دو صورت نرم افزار تلفن همراه و نسخه وب طراحی شده است و در تمامی دانشکده‌های دانشگاه تهران کاربرد خواهد داشت.
کد خبر : 286494

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه تهران به تازگی سامانه‌ای جدیدی برای خرید وفروش غذاهای رزرو شده دانشجویان خود راه اندازی کرده. این نرم‌افزار دارای نسخه تلفن همراه و وب است.جذابیت این سامانه در خرید و فروش غذاهای روزانه دانشجویان توسط خود آنها است. گفتنی است شاید در آیندهای نزدیک شاهد استقبال مسولین دانشگاه‌های دیگر برای راه اندازی این سامانه باشیم.


پیرو این اتفاق خبرنگار خبرگزاری آنا مصاحبه‌ای را با دکتر به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران ترتیب داده است. به‌نژاد در ارتباط با چگونگی روند سیستم و راه اندازی این سامانه بیان کرد: اگر دانشجویی غذایی را رزرو کند و نتواند درآن روز از غذای خود استفاده کند می‌تواند در راستای صرفه جویی در هزینه‌های خود غذای آن روز را به دانشجوی دیگری انتقال دهد. دانشجویان نیز می‌توانند در ازای این انتقال هزینه دریافت یا پرداخت کنند یا اینکه بصورت رایگان انتقال دهند. نقل انتقال این هزینه‌ها هم نیز از طریق سامانه انجام خواهد گرفت. به این صورت که تبادلات انجام گرفته در سامانه ، به حساب دانشجو اضافه یا از آن کم شود.



وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های دانشگاه تهران در سال جاری این است که به دانشجویان این اجازه را خواهیم داد که بتوانند از سلف سرویس دانشکده‌ها و واحدهای دیگر دانشگاه استفاده کنند و این گونه نباشد که دانشجوی یک دانشکده فقط از یک واحد خاص غذای خود را دریافت کند.



به‌نژاد افزود :برای جلوگیری از اصراف غذاهای روزانه که بصورت گرم سرو می‌شود ما در صدد شدیم که سیستمی جهت جلوگیری از این اصراف‌ها و همچنین صرفه جویی در هزینه‌های دانشجویان گرامی راه اندازی کنیم. راه اندازی این سامانه از گذشته در برنامه‌های ما بوده و فقط اجرا و عملی کردن این سیستم زمان‌بر بوده است لذا ما از گذشته در این فکر بوده‌ایم که اخیرا به یاری خدا و همکاری مسولین و عوامل اجرایی این سامانه راه اندازی گردیده است.



معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره زمان بهره‌برداری این سامانه توسط دانشجویان خاطر نشان کرد:دانشجویان می‌توانند از ابتدای مهر به صورت جدی از این سامانه استفاده کنند. همه کاربران می‌توانند هم از طریق نصب فایل نرم افزاری بر روی گوشی خود و هم از طریق وبسایت از این سامانه استفاده نمایند.



انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه تهران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب