دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1397 - 01:45

کارهای مهم را چه ساعتی انجام دهیم تا موفق‌تر باشیم؟

دانشمندان با بررسی ساعت درونی افراد، بهترین بازه زمانی برای کار کردن را پیدا کردند.
کد خبر : 286487

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، تقویم کاری همه ما پر از جلسات و ضرب‌الاجل‌هایی است که مانند برنامه‌ دقیقی هر قدم از روز را برای ما مشخص می‌کند. اما برخلاف برنامه شلوغ کاری، این ساعت درونی بدن ماست که به صورت پنهانی همه کارها را اداره می‌کند. دانشمندان این الگوی شخصی خواب و بیداری روزانه را «ریتم درونی» می‌نامند.


فرقی ندارد که متوجه باشید یا خیر، بدن ما برنامه مشخصی دارد که بهترین ساعت روز برای کار کردن، بروز ایده‌های جدید و اوج عملکرد را مشخص می‌کند.


دانشمندان با ردیابی افزایش و کاهش فعالیت‌های شناختی متوجه شدند که مغز اکثر افراد یک الگوی قابل پیش‌بینی از رفتار شناختی را دنبال می‌کند که ساعت به ساعت در روز تغییر می‌کند.


استراتژی برای داشتن یک روز خوب برای هر کسی متفاوت است؛ در واقع این امر به عادات خواب و بیداری شما، عادت به دیر خوابیدن یا زود از خواب بیدار شدن، بستگی دارد.


تقریبا همه ما هر روز صبح یک الگوی حالتی قابل پیش‌بینی را دنبال می‌کنیم. دانشمندان 509 میلیون توئیت از 2/4 میلیون نفر در 84 کشور را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که تقریبا همه افراد یک ریتم روزانه مرتبط با ساعت درونی بدن را دنبال می‌کنند.


طرز برخورد ما در صبح بهتر است. وقتی که از خواب برمی‌خیزیم، شادتر می‌شویم، سرحال‌‌تر هستیم و بیشتر کار می‌کنیم. این احساس خوب معمولا در هنگام ظهر به اوج خود می‌رسد. بنابراین بهتر است که جلسات و برنامه‌های مهم را در این بازه زمانی انجام دهیم.


دانشمندان با بررسی 26 هزار و 500 تماس در آمریکا از سال 2001 تا 2007 متوجه شدند که به طور معمول حالت صدای شخص در ساعات اواخر ساعات اداری منفی‌تر می‌شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته