دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی:

تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی بدون مطالبه‌گری ماهیت خود را ازدست می‌دهند

دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره حواشی ایجاد شده از دیدار روز گذشته رئیس دانشگاه ازاد آسلامی با تشکل‌های دانشجویی گفت: انتقادات ماهیت تشکل‌های دانشجویی را تشکیل می دهد و انتقاداتی که روز گذشته مطرح شد جزو مطالبات تشکل‌هاست.
کد خبر : 286459

حسن بکتاشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره دیدار تشکل‌های دانشجویی با دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مباحث مطرح شده در این دیدار گفت: جلسه خوب و مفیدی بود و بیشتر مسائل فرهنگی دانشگاه در بعد کلان محوریت مباحث را تشکیل می‌داد.


وی افزود: در این جلسه به جزئیات پرداخته نشد و بیشتر موضوعاتی نظیر برنامه‌ها و بایدهایی که لازم است اتفاق بیافتاد و آنچه در گذشته رخ داده، که مفید و مثبت نبوده است مطرح شد.


دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی( اتحادیه دوم) تصریح کرد: این جلسه به عنوان اولین نشست تشکل‌های دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی بود که باعث تعامل بین اتحادیه‌ها شد و به طور قطع در آینده شاهد شرایط خوبی خواهیم بود.


به گفته بکتاشی؛ تا کنون اگر گفته می‌شد که سه اتحادیه در دانشگاه آزاد اسلامی و در دانشگاه‌های دولتی 4 اتحادیه دانشجویی وجود دارد، امروز باید گفت 7 اتحادیه دانشجویی در سراسر کشور وجود دارد و دیگر دسته‌بندی اتحادیه‌های دانشجویی جایگاهی ندارد.


وی ادامه داد: خوشحالیم که سازمان مرکزی باب این تعامل را آغاز نمود و امیدواریم این هم‌اندیشی‌ها همیشه وجود داشته باشد و برآیند آن به پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی و در نهایت به پیشرفت و ارتقای دنشگاه‌های کشور و به تبع آن جامعه بیانجامد.


دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این نشست را گرم و صمیمی عنوان کرد و گفت: همه اعضای تشکل‌ها بی‌پرده انتظارات اتحادیه‌ها و حوزه‌هایی که در آن دغدغه داشتند را مطرح نمودند، در مقابل نیز انتظارات رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت فرهنگی دانشگاه هم مطرح شد.


بکتاشی با بیان اینکه قطعا انتظارات دو طرفه‌ای وجود دارد و هرکس باید وظایف خود را به درستی انجام دهد اظهار کرد: مدیریت دانشگاه از یک سو و تشکل‌های دانشجویی از طرف دیگر، تازمانی که رابطه متقابل انجام وظیفه دو گروه نباشد، نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود.


وی اضافه کرد: مواردی که از سوی تشکل‌ها مطرح می‌شود واقعا باید کاربردی باشد و تشکل‌های دانشجویی لازم است در پیشرفت جایگاه خود تلاش کنند تا آنجا که بتوانند در خارج از دانشگاه در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... نقش آفرینی کنند.


دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره انتقاداتی که برخی از اعضای تشکل‌های دانشجویی از دیدار روز گذشته با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی داشتند گفت: ماهیت تشکل‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی مطالبه‌گری است و همیشه این روحیه وجود دارد، اگر این روحیه از تشکل‌ها گرفته شود ماهیت اصلی خود را از دست میدهند. قاعدتا در این جلسه نیز مطالباتی مطرح شد، انتقادها و پیشنهاداتی وجود داشت اما در کل جلسه‌ای کاربردی بود و نتایج خوبی نیز در نهایت حاصل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته